A BMW különösen fontosnak tartja a hidrogén-üzemanyagcellás technológiát a nagyobb SUV-k esetében.
A BMW és a Toyota együttműködése nem új keletű, ebből a partnerségből született meg a Supra vagy éppen a Z4. De a két vállalat kapcsolata még mélyebbre fog nyúlni mint a sportkocsik. Legalábbis, ha a Toyota és a BMW 2025-ben megkezdi a közösen fejlesztett hidrogén-üzemanyagcellás autók sorozatgyártását és ezek értékesítését.
A BMW értékesítési vezetője, Pieter Nota a Nikkei Asia lapnak adott interjújában árulta el ezt az információt. A vezető azonban nem árult el további részleteket az új hidrogénes autókról, de azt elmondta, hogy a BMW a hidrogént „különösen fontosnak tartja a nagyobb SUV-k esetében.” Az ügyfeleknek azonban nem kell három évet várniuk, ugyanis a BMW még idén megkezdi az iX5 Hydrogen Concept korlátozott sorozatgyártását.
A BMW ezzel a lépéssel több lábon fog állni, ugyanis miközben folytatja a belsőégésű és a tisztán elektromos járművek finanszírozását az üzemanyagcella-technológiára is összpontosít. A bajorok 2030-ra azt szeretnék, hogy a csoport új autóinak 50 százaléka elektromos legyen, ideérte a Mini és a Rolls-Royce márkát is.
A Toyota már ősidők óta foglalkozik hidrogén-üzemanyagcellás fejlesztésekkel, így nem meglepő, hogy a BMW a japán autógyártóval kezd bele ezen újdonságba. A Toyota 1992-ben kezdte el fejleszteni a technológiát, amelynek csúcspontja a 2015-ben piacra kerülő, sorozatgyártású Mirai volt. A modell nemrégiben jelentős frissítést kapott a Toyotától, a második generációs modell 2021-re készült el.
Sokat egyelőre nem tudunk az iX5 hidrogénes autóról, mindössze annyit, hogy a koncepció két hat kilogrammos hidrogéntartállyal lesz felszerelve. A hajtáslánc akár 369 lóerős teljesítményre is képes lehet, de a BMW úgy döntött, hogy a hatékonyságot helyezi előtérbe a teljesítmény helyett.