Több, mint 600 kWh kapacitású akkuval szerelt e-kamiont mutatott be a Scania

0

A Scania bemutatta, hosszú távú tisztán elektromos kamionját az 45 R-t.

Az igazán hosszú távokra biztosan eljutni képes, akkumulátor-alapú elektromos kamionokra várni kell néhány évet. Még az is meglehet, hogy erre a témakörre végül a hidrogénes üzemanyagcella lesz a megoldás. Hogy ténylegesen melyik megoldás nyer, azt az idő eldönti. Viszont a kisebb távokon működő, úgynevezett regionális áruszállításban már nagyon is pezseg az akkumulátoros elektromos kamionok piaca.

A szegmens stabil résztvevői eddig a Renault Trucks, a Volvo Trucks és a Daimler Trucks-on keresztül a Mercedes-Benz e-kamionjai is megtalálhatóak. A Scania eddig nem igazán mutatta meg magát e téren, pedig ha valakik, hát a Scania igazán benne vannak a kamionok világában. Szerencsére a Scania is elkészült a maga megoldásával a témára, még ha nem is verték eddig azt nagy dobra, de piacra dobták a Scania 45 R és 45 S modelleket.

A névválasztás nem véletlen. Európában ugyanis 4,5 óránként 45 perc pihenőidő eltöltése kötelezően elő van írva a sofőröknek. A hivatalos sajtóanyag szerint ezen idő alatt, ha sikerült egy 375 kW teljesítményű töltő mellé szervezni a pihenőidőt, ezalatt 270-300 km megtételére elegendő energiát tud a kamion magába szippantani. A kamionokba 624 kWh kapacitású akku kerül beépítésre, míg a hajtáslánc 410 kW teljesítménnyel tudja ezeket mozgatni. Ha pedig sikerül 90 percet a töltőn maradni, a teljes töltöttség is megvan. A gyártó szerint a kamionok esetében megszokott 80 km/h átlagsebesség mellett hozható az akár 350 km-re elegendő hatótáv is.

„A szén-dioxid okozta globális kihívások kezelése azt jelenti, hogy mindannyiunknak új módokon kell termelnünk és fogyasztanunk. A csökkentés, az újra felhasználás és az újrahasznosítás mindig is fontos volt a Scania számára. Az egyetlen dolog, ami köztünk és az elektromos megoldásokon alapuló, fosszilis üzemanyagok nélküli közlekedési rendszerre való jelentős átállás között áll, egy komplett töltési infrastruktúra, de itt is nagy fejlődést látunk már.”

Az új Scania tisztán elektromos teherautók kezdetben 4×2-es vontatóként vagy 6×2*4-es teherautókként is rendelhetők. Egy 4×2-es vontatóként 4150 mm-es tengelytávolságra lesz szüksége hat akkumulátor megléte esetén, így egyben részesülhet a megnövelt járműméretekre vonatkozó európai szabályozás előnyeiből is. A skandináv országokban megszokottnak számító konfigurációk szerint akár egy 64 tonnás bruttó tömegű szerelvény is konfigurálható majd.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!