Nagyobb akkuval és kamerás tükrökkel frissül az Ioniq 5

0

Teljesen megújul a Hyundai Ioniq 5, ugyanis a nagyobb akkumulátor mellett új, kamerás tükröket kap.

Úgy néz ki, egyre inkább meg kell szoknunk azt, hogy amikor megveszünk egy elektronikai eszközt, akkor az akár 1 éven belül is kaphat egy olyan utódot, amihez az általunk vásárolt eszköz nem tud szoftveresen felérni. Hiszen az utódban fizikai fejlesztések is történtek. Ez mondjuk egy okostelefon, vagy egy laptop esetében nem is probléma, de amikor valaki mondjuk 15 millió forintért vesz egy elektromos autót, az már más szájízt hagy maga után.

Pedig egyre több autógyártó esetében találkozhatunk ezzel a ténnyel. A Tesla már évek óta így értékesít, ha valami technikai frissítést eszközölnek akkor az mielőbb belekerül az autókba. Legutóbb a Hyundai lépett erre az útra, pontosabban az Ioniq 5. Legfrissebb sajtónyilatkozatuk értelmében számos változás vár azokra a tulajdonosokra, akik a 2023-s modellévű változatokat akarják megvenni. A jelenleg is kapható Ioniq 5 premierje tavaly februárban volt, akkor az alábbi paraméterekkel találkozhattunk:

  • Két kapacitású akkupakk: 58,2 kWh (24 modul – 288 cella) és 72,6 kWh (30 modul – 360 cell). Utóbbi Európában és Dél-koreában elérhető
  • 173 kW (hátsókerék meghajtás) és 225 kW (összkerék) teljesítmény
  • 1600 kg tömeg vontatása
  • 185 km/h végsebesség
  • 800 V-os rendszerfeszültség

A most belengetett frissítések első körben az akkupakkot érintik. Hiszen itt is megjelenik a Kia EV6 esetében alapból érkező nagyobb akkupakk, vagyis a 77,4 kWh kapacitás. Ez 4,8 kWh-val (vagy éppen 6,6 százalékkal) nagyobb érték, mint az eddigi legnagyobb akkupakké az Ioniq 5 esetében. Érdekesség, hogy mivel az Államokba csak pár hete érkeztek meg az első Ioniq 5 modellek, oda már eleve a legnagyobb kapacitású pakkokkal érkeznek a Hyundai legújabb elektromos modellje. Ezzel már 32 modul (384 cella) lesz a legnagyobb akkupakkban, ami már sejthető volt egy tavaly októberi szétszerelős videó nyomán.

További újítás a már más márkáknál is (pl.: Porsche, Tesla) megismert akkupakk előtemperálás (Battery thermal pre-conditioning), mielőtt egy DC villámtöltőhöz begurulnánk. Ezzel is elősegítve a lehető legoptimálisabb töltési feltételeket. Ez elsősorban a szélsőségesebb időjárási esetekben fog jól jönni.

„Az az új akkumulátor-kondicionáló funkció lehetővé teszi az IONIQ 5 számára, hogy utazás közben automatikusan állítsa be az akkumulátor hőmérsékletét. Optimális töltési feltételeket biztosítva a töltési pont elérésekor, javítva a valós töltési teljesítményt meleg vagy hideg környezetben. Ez a funkció automatikusan aktiválódik, amikor egy töltési pontot beírnak a jármű navigációs rendszerébe az összekapcsolt útvonalválasztás segítségével.”

Ezeken felül megérkeznek a videókamerákkal helyettesített külső tükrök, már ahol a jogi szabályozás megengedi ezek használatát. Erre két opció lesz:

  • Digital Centre Mirror (DCM) – digitális belső „tükör”: A Digital Center Mirror (DCM) optimalizálja a láthatóságot azáltal, hogy akadálytalan, panorámás, hátrafelé néző kilátást biztosít az autóra.A DCM kamera az IONIQ 5 hátsó légterelője alá van szerelve.
  • Digital Side Mirrors (DSM) – digitális külső „tükrök”: A DSM csökkenti a légellenállást és az IONIQ 5 vásárlói számára jobb kilátást nyújt a hátrafelé még rossz időben is.

A futómű tekintetében is jön némi változás az SFD (Smart Frequency Dampers) nevű funkció révén. Kavítja a hátsó tengely felfüggesztésének reakcióját a menetkényelem növelése, valamint a karosszéria és a kezelhetőség javítása érdekében

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!