A kínaiak lemásolnák az egyetlen elemből öntött Tesla alvázat

0

Ha minden a tervek szerint alakul akkor a kínai elektromos autógyártók is egyetlen darabban önthetik az autóik alvázát.

Csak idő kérdése volt, hogy a Tesla megoldása a gyártási nehézségek leküzdésére mások figyelmét is felkeltse. A tavalyi sikeres tesztek után készen várja a technológia, hogy bizonyíthasson a Giga Berlin és a Giga Texas gyárakban. A technológiai leírások alapján is kecsegtető eredményekkel szolgálhat majd a Giga Press eljárás. Melynek lényege, hogy a sok kisebb darab helyett gyakorlatilag a teljes autó váza egyetlen darabból készülhessen el.

Nem meglepő módon a kínai autóipar figyelt fel komolyabban erre a lehetőségre. Pontosabban a NIO és az Xpeng márkáknak is szállító GHT (Guangdong Hongtu Technology) vállalat, ami jelenleg a nagy méretű öntőgépek kategóriájában játszik. Eddigi legnagyobb eredményük egy 6800 tonnás tömeggel bánni képes gép, de ha minden igaz, akkor tervben vagy egy komolyabb, 12 000 tonnás eszköz megépítése is. Ehhez pedig a Teslának is segítő LK Technology fog segítséget adni.

Hogy a GHT által támogatott kínai márkák közül végül hányan fordulnak a technológiához, az még erősen kérdéses. Azonban a NIO már most közzé tett az oldalán egy képet, amin egy ET5 karosszéria látható, a leírás szerint egyetlen darabból létrehozva. A kép ellenére a NIO egyelőre nem tett hivatalos bejelentést a témában.

A GHT a közelmúltban egy rendezvényt is tartott a 6800 tonnás gépe bemutatására. Ugyanezen az eseményen azt is megerősítették, hogy az LK Technology-val együttműködve egy hatalmas, 12 000 tonnás gépet gyártanak. Sőt, a GHT már most bejelentette, hogy nyolc gépet vásárolt az LK Technology-tól.

Jelenleg semmi hivatalos forrás nem erősítette meg, hogy a NIO és az Xpeng használni akarná a GHT és LK technológiával fejlesztett és gyártott gépeket. Viszont a GHT egyértelművé tette, hogy mindkét kínai autógyártó hivatalos beszállítója. Bár nem közölt részleteket arról, hogy mit szállít ezeknek a márkáknak.

Ha már Giga Press, nézzük meg pár szóban, miről is van szó. A Tesla elképzelése az, hogy a hagyományos autógyártási technológiákkal szemben a váz elemeit nem nagyobb lemezekből kivágott, egyesével formázott több száz kis darabkából hegesztenék össze. A szabadalmi kérelemben megjelent képek alapján a Tesla egy hatalmas öntőgépet használna, mely egyetlen munkaállomáson belül, egy darabból formázná meg az autó vázát. Az első üzem, ahol ez az új technológia a gyakorlatban is bemutatkozhatott, az a fremonti gyár volt még 2020 augusztus végén.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!