A Toyota 2030-ra legalább 50 százalékra szeretné növelni az eladott tisztán elektromos járművei arányát. 2035-től pedig csak a nulla károsanyag-kibocsátású új autókat árulna.
Emlékezetes nap lesz a 2021. december 2-a a Toyota életében. Már ami az európai célok megfogalmazását illeti. Eddig megszoktuk a japán márkától, hogy elég mértékletesnek nevezhető mértékben reagált az elektromos átállás témakörében. Az embernek az volt eddig az érzése, hogy a jelenlegi enyhe hibrid hajtásláncaikkal (az „öntöltő” hibrid megnevezés ugyebár) vígan elvannak. Azonban most már biztosan kijelenthetjük, hogy Európában lesznek a legszigorúbb környezetvédelmi szabályozások érvényesítve, aminek a Co2 kibocsátás lesz az egyik legszigorúbban vett tétele.
Ezt pedig a Toyota sem hagyhatja figyelmen kívül. Kontinensünk túl nagy piac ahhoz, hogy elengedje azt a japán vezetés, így hát ők is kénytelen alkalmazkodni. Hogy a tisztán elektromos bZ4X megalkotásának mi volt a hátterében, azt vélhetően soha nem fogjuk megtudni. De létezésével a Toyota ismét bebiztosította magának a büntetésmentes autóeladások éveit a következő időszakra.
Azonban nem állt itt meg a dolog. Legújabb sajtónyilatkozatukban, már konkrét terveket vázolnak fel a kontinensen tekintetében. Ezek közül az egyik legütősebb az, hogy 2030-ra az itteni eladásaik felét tegyék ki a tisztán elektromos modellek, 2035-től pedig csak helyi kibocsátás-mentes autók lesznek elérhetőek a Toyota kínálatában. Ha már elektromos Toyota, akkor fontos újra elmondanunk, hogy jövő nyártól akár már itthon megvásárolható lesz a bZ4X.
A Toyota Motor Europe (TME) három pontot emel ki stratégiájában: a szén-dioxid-semlegesség célját, a villanyosítási terv felgyorsítását és a hidrogéngazdaság kiépítésében való aktív szerepvállalásra törekvést. Ez igazából nem tér el a Toyota hitvallásától, miszerint alapvetően hibridek, tisztán elektromos és üzemanyagcellás autók keverékére támaszkodik a villanyosítás terén: a karbonsemlegesség elérésének leghatékonyabb módja a hajtáslánc-megoldások sokfélesége, mivel a piacok igényei világszerte nagyon eltérőek.
„A Toyota elkötelezett amellett, hogy több millió akkumulátoros elektromos járművet biztosít ügyfelei számára. A legnagyobb nettó szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének globális módja az, ha eszköztárunk összes elemét felhasználjuk, beleértve a hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos járműveket is, így optimalizáljuk az egyes alkatrészek egyensúlyát, hogy a legjobban megfeleljünk az infrastrukturális korlátoknak és a vásárlói igényeknek.„
Hogy végül a Toyota a következő években pontosan mit lép, az még kérdés. Tény, hogy törekvés van részükről a villanyosítás komolyabb szintre emelésére. Elég csak a 13 milliárd dolláros akkugyártási programjukat megnézni.