Herbert Diess a Volkswagen vezérigazgatója a vezetői csapatnak írt bejegyzésében elmagyarázza, hogy miért is kell jobban hasonlítani a Teslára.
Azt nem mondhatja senki Herbert Diess-re, hogy nem bevállalós. Sajnos neki jutott az a feladat, hogy egy alapjaiban változó iparági környezetben biztosítsa a Volkswagen Csoport jelenlegi pozícióját és jövőjét. Megtehetné, hogy ücsörög a székében és kávét iszogatva nézelődne ki az ablakon, de a Volkswagen szerencséjére Diess egyáltalán nem ilyen.
Sokszor támadják a CEO-t azért, mert a Volkswagent a Teslához akarja hasonlítani. Azonban ezeknek a károgóknak el kell fogadniuk azt a tényt, hogy az elektromos autózás világában ma a Tesla az etalon. Aki pedig a legjobb akar lenni, annak az aktuális legjobbhoz kell mérnie magát.
Annyi biztos, hogy Diess-t egy esetleges bizalmatlansági szavazás nem tántorítja el céljaitól. Amíg lehetősége van rá, dolgozik a siker érdekében. A balhé előtti hírhedt beszédből azóta kiszivárgott néhány részlet, ami így hangzott:
„Manapság már a Tesla állítja fel itt a sztenderdeket. Autóikat a szoftver köré építik. A frissítések érkezése már gyakorlatilag a Tesla tulajdonosok mindennapjainak része. Mi jelenleg 12 hetente adunk ki automatikus frissítéseket az ID. család autóinak – már ez is egy nagy lépés a Volkswagentől! Gratulálok Thomas Ulbrich és a CARIAD csapatának ezért.
A Teslát régóta elismerik a szoftveres felkészültségük, az autóik hatótávja és gyorsulása végett, ám a minőséggel még vannak gondok. A gyártás minősége sokszor nevetséges színvonalú. Azonban legfőbb kihívónk gyorsan tanul. Az általuk hozott minőség folyamatosan javul és a vásárlói visszajelzések is egyre pozitívabbak ezzel kapcsolatban. Brandenburgban a Tesla évi félmillió autó legártását tervezi, csupán 7000 emberrel – ebben benne vannak a nem közvetlenül a gyárban dolgozók is. A tervezett gyártási folyamatok lenyűgözőek: 90 autó óránkként és gyártósoronkként, egyetlen autó legyártáshoz csupán 10 óra szükséges.
Zwcikauban ma 30 óra alatt készül el egy elektromos autó, jövőre elérjük a 20 órát – a projekteket eredetileg a 16 órás összeszerelési időre terveztük.
Gondolom nem kell itt megemlítenem, hogy mindez mit jelent a tőzsdén. A Tesla a magas értékének köszönhetően korlátlanul fér hozzá a pénzhez és az erőforrásokhoz. Ezek a számok késztetnek arra, hogy rámutassak erre az új versenyre, és ne hunyjak szemet felette.
Hiába nem beszélek Elon Muskról, ő itt van és éppen forradalmasítja a saját iparágunkat. Versenyképességük pedig gyorsan növekszik.
A Tesla Model 3 volt a legnépszerűbb személyautó Európában idén szeptemberben, megelőzve a Golfot. Tette ezt úgy, hogy az autó nem is Európában készül, importálják.
Csak az nyerhet meg egy versenyt, aki nyitott szemmel jár. Manapság a Tesla a mérvadó, nem beszélve a folyamatosan benyomuló kínai startup cégek termékeiről.”
Diess a napokban utazott volna az Egyesült Államokba egy üzleti útra, ám ezt is lemondta, hogy jelenlétével is próbáljon úrrá lenni a feszültségeken.