A tavaly szeptemberi Tesla Battery Day alkalmával bemutatott 4680-as cella sok újat ígér. Leginkább a méret és a tudás szempontjából. Az új cellával akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képessége a 4680-nak ötszörös lett. Elon Musk a bemutató alkalmával elárulta, hogy a 4680-as cella tömeges gyártása csak 2022-től tud beindulni.
Akkor már tudható volt, hogy a Tesla egyik legrégebbi partnere a Panasonic egy igen erős részt vállal az új cella gyártásából. Annak ellenére, hogy maga a Tesla és további külsős partnerek segítségével is gyártatni fogja ezeket a cellákat a Tesla. A Battery Day után egy hónappal megérkezett a Panasonic bejelentése Hirokazu Umeda révén, aki a márka pénzügyi vezetője:
„Jelentős tudásbázissal rendelkezünk az új akkumulátorral kapcsolatban. Munkálatainkat közvetlenül a Tesla Battery Day bejelentését követően elkezdtük és ezzel párhuzamosan készülünk egy prototípus gyártósorral is.”
Mára ott tartunk, hogy a japán márka azzal állt elő, hogy 2022 márciusában indulhat a teszt-jellegű elő-szériás cellák gyártása. A hírt a Wall Street Journal is megírta. A cikk szerint a Panasonic akkumulátoros üzletágának vezetője, Kazuo Tadanobu elmondása szerint az új cellák kapacitása ötszöröse a korábbi, kisebb kiviteleknek és a fejlesztések minden esetben a Tesla elvárásai szerint zajlik. Sajnos további konkrétumokkal nem szolgál a cikk.
A 2022-es év tehát az új Tesla celláról fog szólni. Vélhetően rengeteg elemzés és cikk születik majd azokról az autókról, melyek ez ezekkel a cellákkal szerelten érkeznek az autós újságírók kezei közé. Mivel a Tesla folyamatosan dolgozik a gyártási volumen felfuttatásán, ezért egyre több beszállítótól fog rendelni. A már említett nagy neveken túl (Samsung, LG) kisebb kínai akkugyártók is be fognak szállni a 4680-as cella gyártásába, mint a BAK Battery, vagy éppen az Yiwei