2024-től indul a Porsche saját akkumulátorgyártása

0

Tavaly nyáron érkezett a hír, hogy a Porsche az évtized közepe táján saját kezébe venné az akkumulátorszükségletének kielégítését. Pontosabban csak egy kisebb részét, hiszen a luxusmárka is vélhetően javarészt azokat az úgynevezett „Unified Cellákat” fogja használni, ami a Volkswagen Csoport fejlesztésében és gyártásában kerül majd bele szinte minden VW-Csoportos autóba.

Azonban adódik a kérdés, hogy akkor milyen cellák kerülnek majd be a fennmaradó kevés Porsche gyomrába? Erre Oliver Blume, a Porsche igazgatója adta meg júniusban a választ:

„Az akkucella a jövő égéstere. A Porsche új leányvállalataként a Cellforce Group fontos szerepet játszik a nagy teljesítményű akkumulátorcellák kutatásának, fejlesztésének, gyártásának és értékesítésének megvalósításában. Ez a közös vállalkozás lehetővé teszi számunkra, hogy a legerősebb akkumulátorcellák kifejlesztésében a globális verseny élén álljunk és összekapcsoljuk az összetéveszthetetlen Porsche-élményt a fenntarthatósággal. Így képzeljük el a jövő sportautóját.”

A mostani bejelentésük értelmében komoly összeggel szállnak be a már létező Customcells nevű vállalatba és közösen egy új céget alapítanak Cellforce néven. A fókusz olyan akkucellák kifejlesztésén lesz, melyek bírják az extrém igénybevételt, így teljesítményük is hasonló paraméterek mentén alakul.

Ezen tevékenységről láttak most újabb hírek napvilágot. Talán a legfontosabb az, hogy a Cellforce a BASF kémiai vállalatot választotta ki stratégiai partnerének a fejlesztések és a gyártás-újrahasznosítás kapcsán. A hangsúlyt a Cellforce Group leginkább a kiváló minőségre, magas energiasűrűségre, kis belső ellenállásra helyezi, alacsony gyártói volumen mellett. Torge Thönnessen, a most még Customcells néven létező vállalat igazgatója szerint az első körös célszám évi 100 MWh kapacitás előállítása, ami például a Northvolt 40-60 GWh-hoz képest szinte elenyésző mennyiség. Ez közel 1000 jármű előállításához lesz elegendő, így ezek a cellák vélhetően az autósportba használatos járművekbe kerülhetnek. A gyártás 2024-től indul be:

„A BASF a prekurzor katód aktív anyagokat gyártó üzemeivel a finn Harjavaltaban és a katód aktív anyagok gyártásával a németországi Schwarzheide-ben képes lesz kiemelkedő fenntarthatósági rekordot biztosítani az akkumulátorok gyártásához szükséges anyagok tekintetében. Valamint a felelősségteljes és megbízható forrsából származó nyersanyagok beszerzése érdekében. Ennek célja az ellátási lánc mentén a legkisebb szén-dioxid-kibocsátás elérése 2022-től.

A leendő Cellforce Group akkumulátorgyárból származó termelési hulladékot újrahasznosítják majd a BASF németországi üzemében, Schwarzheide-ben. A lítiumot, a nikkelt, a kobaltot és a mangánt egy hidrometallurgiai eljárás során újrahasznosítják és újra felhasználják a BASF katód-aktív anyagok gyártási folyamatában”.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!