Csupán két hónap telt el azóta, hogy a kínai BYD bemutatta saját megoldását arra az esetre, ha elektromos autót akar építeni. Akkoriban nagyot szólt a hír, miszerint a BYD ilyen padlólemeze ráadásul rögtön az élre tör tudás tekintetében, hiszen bemutatkozásakor eleve a 800 V-os rendszerfeszültséget használók táborához csatlakozik az e-platform 3.0 néven bemutatott újdonság.
A BYD közleménye szerint az erre a padlólemezre épülő autók akár 1000 km-t is el tudnak menni, persze azt vegyük figyelembe, hogy ez a szám vélhetően az engedékeny NEDC szerint került kiszámolásra, ami nem igazán van köszönőviszonyban az EU-s WLTP módszertannal. A közlemény továbbá kitér arra, hogy ebben az új padlólemezben számos komponens teljesen újra tervezésre kerül, melyek kisebbek, tartósabbak és könnyebbek lesznek. Ezzel a gyártó szerint 89 százalékos hatékonysággal üzemelő elektromos járművek gyárthatók, melyek akár 2,9 másodperc alatt megfutják a 0-100 km/h gyorsulást. Az új padlólemeznek hála nem csak a beépíthető kapacitás növekszik, hanem az autók utastere is.
A padlólemez bemutatásakor már láthattuk, hogy a BYD rögtön két autójához is felhasználná a technológiát. Az egyik az EA1 hatchback, míg a másik az X Dream, egy prémium SUV. Mindkét autó már az új, ovális keretet elhagyó BYD logót használja a képeken.
Nos, az áprilisban még csak EA1 néven futó tanulmányautó június 22-én átlépett a realitás talajára és BYD Dolphin néven mutatkozott be a BYD Weibo csatornáján. Ezzel pedig elmondható, hogy a BYD Dolphin lesz az első a márka kínálatában, ami az új padlólemezre épül majd meg.
Az autóról a kínai Gasgoo magazin írt, melyben a kínai kormányzattól szerzett adatokat taglalja. Ezek alapján a BYD Dolphin egy 4 méter hosszú, 1,77 széles és 1,57 méter magas elektromos autó, 2,7 méteres tengelytávval. A felhasznált akkumulátorok kémiája LFP, melyek a 70 kW teljesítményű motor (csúcsteljesítmény) meghajtásáért felel. Az autó végsebessége 150 km/h. A jelenlegi tervek szerint az autó 4 variánsban lesz elérhető, ami vélhetően a felszereltségi szintekre vonatkozik és a BYD saját, e-network nevű rendszerén keresztül értékesítik majd. Sajnos a további adatokra még várnunk kell, de amint nyilvánosak lesznek, beszámolunk róla.