A kínai elektromos autók piaca folyamatosan fut fel és az elmúlt években serényen tevékenykedő startup vállalkozások munkája beérni látszik. Már csak azért is, mert a kezdetben csak megtűrt, vagy éppen lenézett márkák folyamatosan építik magukat és bizony pár év múlva pont ezek lesznek a húzónevek a kínai elektromos mobilitásban.
A NIO mellett az Xpeng Motors az, amire pontosan illik a fent leírt folyamat. Emlékszem, amikor 2018 decemberében bemutatták a Tesla Model X-re hajazó G3 SUV-t. A cég alapítója már akkor is nyíltan megmondta, hogy igénybe vették a Tesla ingyenes szabadalmait. Akkor sokan csak legyintettek, hogy ők is csak egy újabb másolda egy nevesincs kínai városban. Az idő és a befektetett munka azonban nem hazudik és ma már ott tartanak, hogy a G3 SUV mellett szintén bemutatkozott az Xpeng P7 szedán is tavaly nyáron:
Idén január elején aztán felröppent a hír, hogy az Xpeng már reszelgeti a harmadik elektromos autóját, ami egy újabb szedán lesz. Erről akkoriban egy Twitter poszt is született:
Hello. Nice to meet you. #ElectricVehicles #SmartEV #DriveDifferent pic.twitter.com/WFbwFijdsU
— Xpeng Motors (@XpengMotors) January 7, 2021
Tegnap délután 2-kor pedig Xpeng P5 néven egy újabb, vélhetően kedvezőbb áru és a P7-től szerényebb tudású szedán mutatkozott be, ami a kínai ízléshez alapból is közel áll. A cég az alábbi képeket osztotta meg a P5-ről:
Sajnos a bemutatón nem hangzott el technikai információ, csupán találgatások alapján tippelhetünk a tudásra. Ezek pedig LFP kémiás cellákról és 400 km környéki valós hatótávról beszélnek. Méretben is kisebb a P5, mint a korábban bemutatkozott P7 szedán, viszont az X-sziluettű LED-es nappali menetfény megmaradt, mint Xpeng stílusjegy.
A most bemutatott P5 szedán egyelőre megmarad a kínai piac sajátja, de vélhetően idővel ezen típus esetében is úgy dönt a gyártó, mint a P3 SUV esetében, vagyis, hogy elhozza azt Európába. Kereslet vélhetően lenne rá, főleg egy kedvező árazás mellett, amit nem lenne nehéz az Xpeng-nek kialakítani, hiszen a P3 SUV is közel 12 millióban áll meg Norvégiában, ebben vélhetően benne van az EU-s honosítás költsége is.