A cseh márka mostanában nagyon nagyot megy, az autóik sikere gyakran már az anyacég bázismodelljeire is veszélyt jelentenek. Visszajelzésekből tudjuk, hogy olvasóink körében is az ENYAQ az egyik legnépszerűbb elektromos autó, amit mostanában bemutattak. Erre dob most egy lapáttal a Škoda (pontosabban a Volkswagen) és egy pofás sajtónyilatkozatban tudatták, hogy az Enyaq mellé rendelhetővé teszik a Sportline elnevezésű kivitelt is, aminek a pontos neve ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV. Az autó, hasonlóan a „sima” Enyaqhoz, szintén a csehországi Mladá Boleslavban készül majd, ezzel ez az egyetlen típus Európában, ami a MEB padlólemezre épül és nem Németországban készül.
Tavaly szeptemberben már közúton tesztelte a márka, hogy mit mutatna egy ilyen kivitel a gyakorlatban. Akkor még a GT utótag megjelenését jósoltok a márkajelzésben, de ugye ez a tipp a mostani cikkel megdőlt.
Az elektromos meghajtás sajátja, hogy egy belsőégésű motorral szerelt autóhoz képest annak dinamizmusa merőben más, a gyorsulás sokszor hátba vágó. Talán ennek tudatában dönthetett úgy a Škoda, hogy magához a hajtáslánchoz nem nyúl hozzá a Sportline kivitelek esetében, itt inkább a megjelenésben kell majd keresni a változásokat. De ha már szóba került a hajtáslánc, akkor elmondjuk, hogy a Sportline Enyaq milyen tudást ad majd megrendelőjének. Itt három kivitel érhető majd el:
- ENYAQ iV 60: 132 kW teljesítmény, 310 Nm nyomaték (egy motor), hátsókerék meghajtás, 62 kWh kapacitású akkupakk (58 kWh nettó), 400 km WLTP hatótáv.
- ENYAQ iV 80: 150 kW teljesítmény (egy motor), hátsókerék meghajtás, 82 kWh kapacitású akkupakk (77 kWh nettó), 520 km WLTP hatótáv.
- ENYAQ iV 80x: 195 kW teljesítmény két elektromos motorral, 425 Nm nyomaték, összkerék meghajtás, 82 kWh kapacitású akkupakk (77 kWh nettó), 500 km WLTP hatótáv.
A már említett dizájnelemek kívül és belül is megjelennek majd az autón. Ha a külsőt nézzük, akkor leginkább a fekete betétek megjelenéséről beszélhetünk. Természetesen az ültetés is megjelenik, elöl 15, hátul 10 mm a különbség a gyári kiviteltől. Mindhárom hajtáslánc esetében 160 km/h a maximális végsebesség.
Az utastér megalkotásakor direkt a sportline kivitelhez készült elemekkel készült a gyártó, „Design Selection” csomag néven. Ennek elemei a fekete tetőkárpit, a műszerfal fekete műbőr borítása, a szénszálas elemek beépítése, a különböző hangulatvilágítási elemek, a háromágú, bőr sportkormány és a fejtámlával egybeépített sportülések!