Lítium-alapú 12V-os akkut használ majd a Tesla

0

A belsőégésű motorral szerelt autók révén „Az” akku már sok-sok évtizede az autósok életének része és úgy tűnik, nem lesz ez másként az elektromos autók esetében sem. Sokan meglepődnek, amikor megtudják, hogy hiába van egy e-autóban sok kWh kapacitás, a kisebb fogyasztókat (pl. elektromos ablakok, médiaegység) továbbra is ez az akkumulátor szolgálja ki, így idővel ez a komponens is elhalálozik, akárcsak a belsőégésű autókban szolgáló társai. Manapság a savas ólomakkumulátor megoldások a legelterjedtebbek, ám ezek lehetőségei behatároltak.

A Tesla a múlt héten mutatta be az új Tesla Model S és Model X típusokat, amikben a külső kisebb, míg az utastér nagyobb mértékben frissült fel. A hajtáslánc is természetesen csatlakozik a megújuláshoz és folyamatosan kerülnek elő újabb tételek, amik megváltoznak az új kivitelekben.

Most pedig egy kisebb, de annál fontosabb összetevőről derült ki, hogy mi lesz a sorsa, ez pedig a Teslákban lakó 12V-os akkumulátor. A bevezetőben vázolt ólom-sav akkumulátor helyét Elon Musk bejelentése alapján átveszi egy jóval fejlettebb technológiájú darab, lítium-alapon természetesen. Az új akkutechnológia a frissített Model S és Model X esetében lesz elérhető.

„Az új S/X esetében végre átállhatunk lítium-ion technológiás 12V-os akkumulátorokra.  Összehasonlíthatatlanul nagyobb a kapacitása egy ilyen akkunak és élettartama közel azonos lesz az autóban található fő akkupakkéval. Már régebben meg kellett volna ezt lépnünk, viszont az nagyszerű dolog, hogy most megtehetjük.” – Elon Musk

Természetesen egy ilyen lítium-alapú akku beszerzésére eddig is megvolt a lehetőség, de mégis megnyugtató a dolog, hogy mostantól az új S és X esetében ez lesz az alapértelmezés. A technológia alkalmazása nem új dolog, a Hyundai már 2017 óta használ lítium-alapú 12V-os akkumulátort az Ioniq plug-in hibrid változatában, amit egy gombnyomással el tudunk kezdeni tölteni a fő akkupakk kapacitásából.

Musk továbbá beszélt még arról, hogy átállnának a 48V-os rendszerre az autók másodlagos energiaellátó rendszereit illetően, ezzel lehetővé válna a vékonyabb drótok használata, amivel végső soron költséget lehet csökkenteni. Az erre való átállás időpontjáról nem esett szó.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!