Szomorú idők jönnek az autóipari beszállítók elkövetkező életszakaszaiban. Az elektromos meghajtás sajátja, hogy lényegesen kevesebb alkatrész szükséges hozzá, kezdésnek mindjárt maga a belsőégésű motor hiánya, aminek eltűnése sok gyártót fog érinteni, sajnos Magyarországon is. Ez csak az egyik fele a problémának (már akinek probléma), hiszen az autógyártók egyre jelentősebb hányada látja be, hogy érdemesebb minél több mindent házon belül megtervezni és legyártatni. Ennek ékes példája a Tesla és úgy tűnik, hogy a Volkswagen is erre az útra lép. A Volkswagen ID.4 esetében ugyanis már 40 százalék a saját gyártású alkatrész jelenléte, ez 10 százalékkal több, mint egy hasonló kategóriás VW-nél, ugyanebben a kategóriában.
Hasonlóan az ID.3-hoz, a következő modell esetében is megosztotta a Volkswagen a saját tervezésű alkatrészek listáját és hogy azok melyik gyárból érkeznek Zwickauba, hogy összeálljanak egy ID.4 formájában. Az ID.4 komponensei a Volkswagen saját maga által létrehozott alkatrészgyárból fognak érkezni, ami a Volkswagen Group Components nevet viseli magán. Mivel a típus a globális autópiacra készül, innen kerülnek majd át az alkatrészek Európába, Kínába (Tianjin, Foshan) és majd az Egyesült Államokba (Chattanooga)is!
A VW európai gyárai az alábbi szerepköröket kapják majd meg:
Kassel: Az itteni üzembe Salzglitterből, Hannoverből és Poznańból érkeznek alkatrészek, melyekből a hajtáslánc épül fel. Az itteni üzemben elsősorban az elektromos meghajtás és a MEB padlólemez fő komponenseit (pl.: az extrém-rugalmas akkucellaburkolatot) fogják gyártani. A későbbiekben a kasseli gyár fog minden európai és észak-amerikai, MEB padlólemezre alapuló elektromos jármű ilyen komponenseiért felelni.
Brunswick (BRAUNSCHWEIG): Azt már tudjuk, hogy az itteni üzemben állnak össze kész akkupakká a lengyel LG Chem gyárából érkező cellák, ráadásul ezeket vasúton szállítja ide a Volkswagen, ezzel is évi 11 000 tonna szén-dioxidtól mentesítve a légkört.
Salzglitter: A Volkswagen szerint ebben az üzemben lesz a leglátványosabb a jövő körvonalazódása. Egyrészt a hajtáslánc két fontos eleme, a rotor és a sztátor készül itt. A másik fontos feladata az üzemnek az akkumulátorok gyártása, fejlesztése és a kiszolgált darabok újrahasznosítása. Érdekesség, hogy a Northvolt Zwei is a közeben épül fel (2024-ben), így váltva valóra a komplex kutatómunkát az akkumulátortechnológiák terén.