November 26-án megérkezett az első Tesla transzport egyenesen Kínából a belgiumi Zeebrugge kikötőjébe, majdnem pontosan egy hónappal azután, hogy hajóra rakták őket október 27-én Sanghajiban.
A Toscana nevű hajóról több ezer, Kínában készült Model 3-mat rakodtak le. A transzport körülbelül 5,000-5,500 darab autóból állhatott, egyes források szerint azonban akár 7,000 autó is érkezhetett. A pontos számot azonban nem ismerjük.
A most érkezett Model 3-makat már a CATL által fejlesztett LFP (lítium-vas-foszfát) technológiás akkumulátorokkal szerelték és mindegyik Standard Range Plus kivitel. Ezek a Model 3 olcsóbb változatai és az új akkumulátortechnológiának köszönhetően pedig még kedvezőbb az előállítási költségük amellett, hogy nem kell komoly kompromisszumukat kötni a hatótávolsággal kapcsolatban.
🚢Tesla-Ship Update🚢
— 🚢Morten Grove – Tesla-Ships Tracker 🚢🕵️♂️(❤️) (@mortenlund89) November 26, 2020
🚢Toscana the 1st ever Tesla-Ship from China has arrived in Zeebrugge 🇧🇪 with #MIC #Model3 #SR+ 🚗 onboard for Europe🇪🇺
It's right next to Grand Aurora that is still unloading 2021 #Model3 🚗 from the US 🇺🇸. pic.twitter.com/NliDTYsHZP
További jó hír, hogy a Toscanaval szinte egyidőben San Franciscoból megérkezett a Grand Aurora nevű hajó is, mely szintén Tesla Model 3-mal volt megrakva.
Lots of Model 3 being unloaded right now in Zeebrugge 🤩👍🏻
— TeslaStars Of 🐍&🎷✨ (@TeslaStars) November 26, 2020
Toscana is coming from Shanghai 🇨🇳
Grand Aurora is coming from San Francisco 🇺🇸 pic.twitter.com/PAFkqk6PCf
Tehát, most érkezett meg az első transzport Kínából és a tengerentúlról. Ráadásul a kínai gyár is 2020 elején kezdte csak meg a működését. Tehát több szempontból is történelmi ez az esemény.
Ha pedig másként szeretnénk megfogalmazni a helyzetet akkor azt is mondhatnánk, hogy több ezernyi Tesla már csupán egy lépésre van a tulajdonosától. Ezek az autók nem lesznek túl nagy hatással a novemberi eladásokra, azonban a decemberi értékesítési számok minden bizonnyal igen jól sikerülnek majd.
Decemberben öt számjegyű értékesítési számokat várhatunk a Teslától Európában. A vállalatnak szüksége is van a magas európai eladásokra, mivel a Renault és a Volkswagen rendkívüli számokat produkált az elmúlt hónapokban.
Tehát az európai piacra jelenleg az Egyesült Államokból érkezik a Model S, Model X és a Model 3, Kínából pedig a Model 3 olcsóbb LFP akkumulátoros változata. A Model Y pedig már a berlini üzem gyártósorairól kerül majd a piacra. Mely előreláthatólag valamikor 2021 elején kezdi meg működését.