113 kWh-s akkupakkal teljesítette a Lucid Air a 800 km-t

0

Bámulatos dolog az elektromos autó, hiszen úgy lehet annak fejleszteni bizonyos elemeit, hogy nem kell az autó fizikai elemeihez hozzányúlni és jobb esetben ma már távolról is kiküldhető (OTA – Over The Air) ezekre egy szoftverfrissítés. Ez a frissítés aztán magában foglalhat egy olyan vezérlőprogramot is, aminek révén az autó hatékonysága, így a hatótávja is növelhető.

Ennél csak az jobb egy fokozattal, ha már eleve hatékonyra van hangolva az autó energiaéhsége, mint ahogyan a Lucid Air esetében is történt. Rendszeres olvasóink bizonyára olvasták a hírt, hogy a most még csak prototípus fázisban létező autó egy független minősítő tesztjében 517 mérföldes hatótávot hozott egyetlen töltéssel, ami nagyjából 830 km-nek felel meg.

Egyből meg is kezdődtek a találgatások, hogy mekkora akkupakkal sikerült ezt a szép eredményt produkálni? Az eredeti tervek egy 130 kWh kapacitású akkupakkról szóltak, ám a Lucid pár napja hivatalosan is megerősítette, hogy az autóban a teszt idején egy 113 kWh-s verzió volt. Ezen információ így gyakorlatilag véglegesnek mondható, de természetesen, mint minden specifikáció, ez is majd csak a szeptember 9-én tartandó premier után válik biztossá.

Az akkupakk mellett egy másik technikai csemegével is szolgált a Lucid a márka után érdeklődőknek, hiszen sajtónyilatkozatában beszélt az Air szerkezeti felépítéséről is, ami szintén egy fontos tényező volt a bámulatos hatótáv összehozásában!

„Az eredmény visszatükrözi a forradalmian új és innovatív hozzáállásunkat az autóipari kivitelezésben és a mérnöki munkában, melynek eredménye a Lucid Space Tanulmány, ami a legoptimálisabban tudja kihasználni majd a Lucid házon belüli fejlesztéseit. Ez magában foglalja az elektromos meghajtást, az akkumulátorcsomagot és az utastér helykihasználását a Lucid Air viszonylag kicsi belsőterében. A fejlesztések a Lucid Air minden tulajdonságában jelen vannak, az energiahatékonyságtól egészen a legoptimálisabb helykihasználásig, példátlanul kiváló kombinációt eredményezve a praktikum, a teljesítmény és a kényelem tekintetében”

A fejlesztésekről maga Peter Rawlinson is említést tett:

„Viszonylag könnyű elérni nagy hatótávokat úgy, hogy folyamatosan növeljük az akkumulátorok kapacitását, de igazi fejlődést csak csak olyan úttörő fejlesztésekkel lehet elérni, mint az árak és a tömeg csökkentése, a belsőtér növelése mellett. A Lucid Air úgy érte el ezt az áttörést hozó hatótávot, hogy még csökkent is az eredetileg tervezett akkupakk kapacitása, így a tömege is, viszont az autó hatékonysága növekedett.”

A belsőterek méretéről szintén tett említést a Lucid, szerintük a frunk (front trunk – első csomagtartó a „motorháztető” alatt) mérete 280 liter lesz, ami 89 százalékkal több, mint a jelenlegi piacvezető típusé az Air kategóriájában. Az összes elérhető csomagér így összesen 739 literben teljesedik ki az autó esetében!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!