Az elektromos autókra specializálódott amerikai gyártó még 2016-ban mutatta be első modelljét, Air néven. Az elektromos luxus szedán már akkor feltűnést keltett az állítólagos teljesítményével, és ígért hatótávjával. Bár a megjelenés évek óta folyamatosan csúszik, az idei évtől már Európában is előrendelhető a minden a minden eddiginél nagyobb hatótávot ígérő modell.
Az Air legnagyobb riválisa, a Tesla Model S Long Range Plus, júniusban hivatalosan is az első elektromos autó lett, ami az EPA (az USA Szövetségi Környezetvédelmi Hivatala) mérése szerint képes több mint 400 mérföld (643 kilométer) megtételére, egyetlen töltéssel. A szintén kaliforniai székhelyű Lucid sportszedánja most ezt a rekordot igyekszik megdönteni.
Egy rövid teaser videóban a legnagyobb hatótávú elektromos járműnek nevezik az Airt. Az alig húsz másodperces videóban az ígért hatótávot sejtető számláló egészen 442 mérföldig (711 kilométer) emelkedik. A Lucid az Air bejelentése óta 400 mérföldes minimum hatótávot ígér, ezért a mindig is kicsit kedvezőbb EPA mérés szerinti 442 mérföldes hatótáv nem is elképzelhetetlen.
How many miles can the #LucidAir go on a single charge? Find out on Tuesday, August 11th—we’ll reset the standard for EVs. pic.twitter.com/ACLBsgWNS5
— Lucid Motors (@LucidMotors) August 7, 2020
Ez pontosan 40 mérfölddel több, mint a Tesla Model S hivatalos hatótávja. Máig ugyan nem ismert a Lucid Air hivatalos mérési eredménye, de korábban egy házon belüli teszten nem okozott neki problémát, hogy mindössze két töltéssel teljesítse a San Francisco és Los Angeles közötti több mint 400 mérföldes távot, oda-vissza. Ahogyan a videóban is látható, mindkét utat egyetlen töltéssel teljesítették.
Az egyik fő ok, amiért ez a korábban elképzelhetetlen szám most elérhetővé vált, az az autó hihetetlen aerodinamikája. A jelenlegi csúcstartó a Mercedes-Benz CLA Cw (légellenállási együttható) értéke 0,22. A Lucid Air ezt a rekordot is megdönti, a maga 0,21-os Cw értékével. A kitűnő aerodinamikai tulajdonságok pedig kulcsfontosságú szerepet játszanak az autó fogyasztásának alacsonyan tartásában. Az autó egyik legfontosabb tulajdonsága azonban még nem ismert, nem tudjuk mekkora akkumulátor kerül majd bele, de valószínűsíthető, hogy 100 kWh-nál nagyobb telepre számíthatunk.
Az Air tényleges megjelenése 2021-ben várható. Az árak egyelőre még nem ismertek, de várhatóan több felszereltségben lesz kapható. A belépőmodell árát egyszer 60 000 amerikai dollárra (kb. 17,5 millió forint) taksálták, míg a csúcsfelszereltségű „launch edition” ára közelebb lehet a 165 000 dollárhoz (48,5 millió forint).