A Honda E nagyot robbant, amikor (kezdetben még Honda Urban néven) a gyártó 2017-ben először mutatta be a Frankfurt Auto Show-n, hogy első tisztán elektromos autóját bemutató márkaként mire készül az európai piacon. A Honda E népszerűsége pedig egyre csak növekszik Európában és itthon is.
Ha minden jól megy, az itthon majd (állami támogatás és egyéb kedvezmények nélkül) 11 099 000 Ft-tól kapható Honda E forgalmazása és kiszállítása már idén nyáron megindulhat a kontinensen. A kedves kinézetű e-autó padlólemezében egy 35,5 kWh kapacitású akkupakk lesz, teljesítmény tekintetében pedig kiviteltől függően 136 vagy 154 lóerőből gazdálkodhat a leendő tulajdonos, akár 222 km (WLTP) hatótávon át.
2019 nyarán egy kicsivel részletesebben is betekinthettünk a Honda E alapjai mögé, így olvasóink akkor megtudhatták, hogy a Honda egy külön padlólemezt tervezett ennek az autónak, ám itt nem álltak meg a jövő tervezésével.
Hogy miért említettem ezt az apró tényt? A napokban Tom Gardner, a Honda európai vezetője megerősítette, hogy a márka egy második tisztán elektromos autóval tervez az európai piacra lépni. A bemutatóra 2021 és 2022 között kerül majd sor, de egyebet nem árult el. Azt viszont még megemlítette, hogy a Honda tervei szerint 2022-re minden népszerű modelljéből kínálni akar elektromos változatot is. Ennek kapcsán első körben várható további két elektromos modell is. Tippre a HR-V és a Jazz alá kerülhet elektromos meghajtás, ez utóbbi inkább csak a plug-in hibrid vonalat erősítené.
Én azonban tippelnék egyet, mégpedig azt mondanám, hogy Honda sports EV:
A 2017. október 25-én a Tokyo motor Show-n először felbukkant tanulmányautó előhúzása a kalapból egészen vállalható döntés lenne a Honda részéről, főleg miután a BMW is meglépte a maga hasonló autóját, BMW i4 néven!
A Honda ráadásul már saját tervezésű töltőkkel is készül a jövőre, remélhetőleg ezekből is egyre több bukkan majd fel!