Elektromos tanulmányautót mutatott be a Sony!

0

Pörög a CES és ilyenkor rengeteg márka rukkol elő az újdonságaival. Köztük váratlan nevek is néha meghökkentő dolgokkal, mint például most a Sony! Egy tanulmányautóról, pontosabban egy ilyen jármű és a Sony lehetőségeit ecsetelte a vállalati prezentáció, ami a VISION-S prototípusról szólt!

https://youtu.be/-6fHmNvvEcE

Az autó képességeiről csak nagyon keveset árult el a Sony, konkrétan csak az autó teljesítménye került megvilágításba, ami 400 kW (536 LE). Továbbá tudható, hogy a VISION-S egy összkerék-meghajtású autó lesz, két elektromos motorral. Ezen képesség birtokában a 0-100 km/h gyorsulás 4,8 másodperc alatt van meg, 240 km/h végsebesség mellett.

Jelenleg a Sony szerint fontosabb az autó köré épülő szoftveres ellátottság és képességhalmaz, amik 3 fő szempont szerint rendezhetőek: Biztonság, Szórakoztatás és Rugalmasság. A Biztonság kategória itt azt a 33 beépítendő szenzort jelenti, ami az autó külső és belső környezetét hivatott felügyelni. Ezekkel a Sony a szenzoros érzékelésben rejlő lehetőségeket kívánja hangsúlyozni és megmutatni. Továbbá ezen szenzorokon keresztül az is megtekinthető majd, hogy miként képzeli el a Sony a saját megoldását az önvezető technológiák terén.

A második tulajdonság a Szórakoztatás, amit hatalmas kijelzőkkel kíván megvalósítani a Sony, hasonlóan a Byton autójához. Az első két ülés előtt végig húzódik egy gigantikus érintőkijelző, aminek tartalma és témája testre szabható lenne. Ezt a kijelző-rendszert egészíti ki a hátsó utasok kényelmét kiszolgáló további két kijelző az első ülés fejtámlájába építve. A VISION-S továbbá elhozza a „360 fokos valós audió hatást”, ami a gyártó szerint „elragadó audió élményt” nyújtana az autó használóinak.

A Rugalmasság pedig leginkább szoftver-orientált lenne, fókuszban a kényelmes felhasználási lehetőségekkel, mint az okostelefonos alkalmazás és az azon keresztüli feladatkezelés (pl.: előfűtés), az autói rendszereinek szoftverfrissítése OTA (over-the-air) módon és a már fentebb említett személyre szabhatóság kiterjesztésével. A Rugalmasság az autó padlólemezét is jellemezné, mivel nem csak egy típust lehetne rá építeni, hanem további kivitelek meglétét is, mint például az SUV-k, vagy a furgonok.

A Sony olyan vállalatokkal dolgozna együtt az autón, mint a Magna, Benteler, Bosch, NVIDIA, Continental, Qualcomm, ZF, Elektrobit, Blackberry, Gentex, és a HERE. Az árakról és a megjelenés idejéről nem szólt a prezentáció!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!