Az elektromos és a belsőégésű meghajtás összeházasítása nem új dolog, pedig sokan a Toyota érdemének tekintik az első hibridek kifejlesztését.
Azonban, lassan már 50 éves a gondolat, hogy a városokban kibocsátás-mentesen, azokon kívül pedig belsőégésű motorral haladhassunk. Tudta ezt jól a GM is, akik 1969-ben mutatták be az XP-883 típusjelzéssel ellátott autót, ami egy korabeli plug-in hibrid.
Az XP-883 méret szempontjából nem volt egy nagy autó, mai szemmel azt mondhatnánk, hogy egy kicsivel nagyobb csak, mint egy kétüléses SMART Fortwo, a karosszériája pedig üvegszálas volt, a könnyebb súly érdekében.
Az autó szíve egy 573 köbcentiméteres benzinmotor volt, aminek káros anyag kibocsájtása még a mai, szigorú szabályozásba is beleférne. Ez a motor volt összekötve egy egyenáramú elektromos motorral, amit 6 db 12 Voltos, ólomsavas akkumulátor táplált, mint amilyenek a mai benzines autókban is találhatók a motorháztető alatt. Ezeket akár hagyományos fali aljzatról is fel lehetett tölteni!
Az autó tudott tisztán elektromos, vagy hibrid módban is közlekedni. Utóbbi esetében kb. 16 km/h ig csak az elektromos motor dolgozott, utána beszállt a benzinmotor is. Ez elsősorban a dugóban araszoláskor jöhetett jól. Sajnos a tisztán elektromos üzemmódról nem tudtunk több információt találni. Ami még biztosan tudható, az a végsebesség, ami 97 km/h, ezt közel 28 másodperc alatt érte el az XP-883.