A e-tron SUV a márka első olyan elektromos járműve, ami már az Audi következő generációs elektromos meghajtásának minden elemét tartalmazza.
Sok szerencsés újságírót hívtak meg a napokban az Egyesült Arab Emírségekben található Abu Dhabiba, ahol az Audi ezúttal egy tesztvezetéssel egybekötött eseményt szervezett. Az odavittv autók mindegyike európai kivitel, az USA piacára szánt verziók nem voltak most kipróbálhatók. Az electrek magazin munkatársa, Fred Lambert is ezen meghívottak között volt, az ő beszámolójára alapozzuk mostani cikkünket.
Az újságíró az autót Masdar City-ben vette fel, ami Abu Dhabi külső részén van és élen jár megújuló energiaforrások felhasználásában. Bár a külső mindig szubjektív, de az elmondható, hogy az e-tron külső arányai igazán kívánatosak. Az utastér pedig hozza a szokásos Audi minőséget, nagyon nem lehet mibe belekötni. Az újságíró még megemlítette, hogy bár ő maga is sok Tesla modellt vezetett az elmúlt időszakban, de az Audihoz képest érezhetően lemaradásban van ezen a téren a Tesla.
Maga a tesztvezetés Abu Dhabi és Al Ain városa között zajlott, ami pedig rögtön észrevehető volt, az az utasér kiváló hangszigetelése. Az egyes vezetéssegítő asszisztensek is remekül működtek, de azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ország útjainak állapota és így a felfestése is szinte hibátlan.
A regeneratív fékezés kellemesen folyamatos és nem zavaró még maximumra állítva sem, pedig olyankor akár 0.3 G-s erők is hathatnak a sofőrre. A fékezés mértékét pedig a kormánykerék mögötti fülekkel lehet szabályozni, bár fura módon a mínusz jellel lehet növelni annak hatékonyságát, ami mindenképpen fura megoldás.
Az ülések Audisan kényelmesek, ráadásul a tesztelt autóban még masszázsfunkció is kényeztette az újságírót!
A rossz hír:
Sajnos lettek meglepő tapasztalatai is a tesztvezetésnek, mégpedig a fogyasztási adatok. A városi vezetés hozta a szokásosan kellemes e-autós mértéket, de az autópályás tesztkör már meglepő volt.
Az energiafelhasználás 32 kWh lett 100 km-re vetítve, ami véleményünk szerint is meglepően magas érték. A 95 kWh-s akkucsomag így 297 km-es hatótávot tett lehetővé ezen felhasználási mód esetében, egyetlen feltöltéssel. A tesztút alatt 120 és 140 km/h-val haladtak az autóval, ami mondjuk egy e-autó esetében nem legideálisabb, de simán elképzelhető, hogy valaki ennyivel menjen autópályán.
Teszten volt még a regeneratív fékezés mértéke is. Itt egy nagyobb hegyen mentek fel az autóval, ami alatt 9 kWh energia fogyott el, de arról leereszkedve már csak 6,4 kWh termelődött vissza.
Az utolsó dolog, amit megvizsgáltak a magazin munkatársai, az a töltés kérdése volt. A gyári adat szerint az autó képes fogadni a 150 kW-os villámtöltést, amit ki is próbáltak. Az e-tron 135 kW teljesítménnyel töltött, ami kellemes érték véleményünk szerint. Ám ez nem minden, hiszen a 135 kW csupán a kipróbált töltőn használt szabályozás miatt volt, lévén hogy annak töltőkábele nem volt folyadékhűtéses. Az Audi helyszínen tartózkodó mérnöke szerint természetesen működik a 150 kW-os töltés is az e-tron esetében, ehhez azonban az is kell, hogy a töltő valóban le tudja adni a szükséges energiát.
Bár mi magunk még nem tudtuk kipróbálni az autót, de amint lehetőségünk lesz rá, szokásunkhoz híven a lehető legalaposabb tesztet hozzuk el olvasóinknak!
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!