Sajnos az idő nagyon gyorsan repül! Augusztus 8-án lesz kereken egy éve, hogy átvehettük a teljesen új e-autónkat. Amit azóta is egyedüli autóként használunk a mindennapokban a legnagyobb elégedettséggel. Jelen óraállás szerint egészen pontosan 23.595 kilométert tettünk meg tisztán elektromos üzemmódban. Nem kevés, de vannak azért nálunk jóval többet közlekedő e-autós társunk is.
Július elején már jelzett az autó, és számolta vissza a napokat, hogy meddig kell a szervizbe érnünk. Július 16-án foglaltam is időpontot a veszprémi Mercedes-Benz Jász-Plasztik Autócentrumnál ahol az autót is vettük. Időpontot 23-ra kaptam. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Mercedes már a hónap elején egy emailt is küldött, hogy mire lehet számítani az „A” szervizzel kapcsolatban. Így sok meglepetés nem ért:
Feketén-fehéren lehet látni, hogy mit kell elvégezni az első „A” szerviz alatt. Gondoltam megosztom az e-cars.hu kedves olvasóival, hogy lássátok mégsem ördögtől való a tisztán elektromos autó.
A fenti doksiban olvasható, hogy sok mindent nem kell cserélni, illetve leellenőrizni. Egyedül egy „Nagyfeszültségű akkumulátor szárítópatron csere” szerepel a felsorolt cserélendő tételek között. Ezt a tételt már akkor megrendelték mikor leadtam a jelentkezésem a szervizre. Nem kell nagy dologra számítani, mutatom:
Az ábrán a pirossal bekarikázott henger alakú tárgy a szárítópatron. Egy 60-as Torx csavar mögött van elrejtve és egymás alatt helyezkednek el. Meglehetősen nehezen hozzáférhető helyre rakták a Tesla mérnökei, ugyanis a vezető oldalon található közvetlenül az akkupakkban, azonban az akku merevítése pont belelóg így viszonylag nehezen cserélhető. Viszont célszerszámmal hamar ki lehet tekerni, és kis kezekkel gyorsan ki is lehet (kell) cserélni a két „patront”, hogy ne érje nedves levegő. Mondjuk patronnak nem igazán nevezhető, ugyanis ilyen papírzacskó szerűségben vannak benne a kis golyók.
Azonban, hogy ehhez hozzáférjünk, le kell bontani az autó alján található takarólemezt. Elég volt csak a fél oldalát. Erről készítettem pár képet:
Jó lett volna lebontani az egész alját, mivel eléggé sáros és koszos volt azon a felén ahol cserélni kellett a patront. De, persze ennek a takarítása már nem szerepelt a munkalapon. Azonban sikerült pár képet vadásznom egy külföldi Facebook csoportból, ahol leszerelték az egészet. Ezen jól látható, hogy még mennyi szabad hely van az autó aljában, talán egy kicsivel nagyobb akkut is bele rakhattak volna a mérnökök. Persze-persze akkor már mindjárt drágább lett volna az autó.
Miután ez megvolt, a teljes autót a leírtak szerint átvizsgálták. Plusz a kormányoszlop hibás kábelezése miatt volt egy visszahívás a modellre, amit javítottak pár perc alatt. Gépre dugva kiolvastak belőle mindent, érdekességképp 38 darab szenzor küld adatot a számítógépnek. Magáról a nagy akkumulátorról is nagyon sok mindent meg lehet tudni, hőmérséklet, aktuális feszültség stb. Erről majd egy későbbi cikkben írok.
Nagyon gyorsan megvolt az egész, nem kellett olajat és olajszűrőt sem cserélni. Egyedüli koszos munkának talán a takarólemez leemelését nevezném.
Mivel Integrált Szerviz Csomagos (ISP) az összes ma Magyarországon újonnan vásárolható Mercedes-Benz ezért az első 4 évben vagy 120.000 kilométerig 0 forint a szervízköltség. Jelen típushoz pedig a Mercedes-Benz honlapja szerint: Az Integrált Szerviz Csomag szolgáltatást a B250e típushoz 6 év/160.000 km-ig biztosítjuk.
A teljes „A” típusú szervíz 44.747 forint lett volna, amiből csak 37.134 forint volt a szárítópatron. A művelet vége pedig 0 forint lett, ahogy a fenti kalkuláción is látni lehet!
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Mercedes-Benz és a Smart világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Mercedes-Benz, Smart Elektromos és Plug-in hibrid autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!