Most San Francisco és Szöul városvezetése döntötte el a héten, hogy pár év múlva már nem akarnak pöfögő buszokat helyi tömegközlekedésben.
Kezdjük az előbbivel, San Francisco tömegközlekedési vállalata, az SFMTA ( San Francisco Municipal Transportation Agency) bejelentette, hogy flottájában 2035 után már csak tisztán elektromos busz lehet jelen. Az említett flotta 800 darabos jelenleg, aminek azért már jelentős szervizelési és üzemanyagköltségei vannak éves szinten.
Az átalakítás már jelenleg is tart, 2025-től pedig már csak teljesen elektromos buszok kerülhetnek be a flottába. A jelenleg is használatban levő hibrid buszok is lecserélésre fognak kerülni. Külön érdekesség a város felszíne, hiszen rendkívül sok domb és emelkedő van a buszok útvonalán, amit jelenleg felső vezetékes trolibuszokkal fednek le, ám 2035-ig ezeket is felszámolnák.
Kérdés, hogy az akkumulátorok fejlettsége vajon lehetővé teszi majd ezt? 2019-től tesztprogram indul az emelkedőkkel tarkított útvonalakon, tisztán elektromos buszokkal.
Mai cikkünk másik városa pedig a koreai Szöul, az itteni városvezetés 2030-at tűzte kis célnak, az erről szóló hírt a helyi médiumok ismertették. További jó hír, hogy a kormányzat országosan tízezerre kívánja felduzzasztani a jelenlegi villámtöltő állományt az e-autók számára .
Az elektromos buszok mellé üzemanyagcellás buszok is érkeznek Szöulba, ehhez természetesen hidrogén kutak is kelleni fognak, amiket egy olyan tárulás (Korea Gas Corporation) fog telepíteni, aminek a Hyundai is tagja. Az előzetes tervek szerint egyelőre 8 darabos lesz az országos kúthálózat, aminek tagjait a legforgalmasabb autópályák, vagy csomópontok közelébe telepítik, Szöul pedig csak maga 10 darabbal büszkélkedhet majd.