Pár napja a Volkswagen a Bécsi Motorszimpóziumon jelentett be egy elég meredeknek tűnő újítást ami az új Golf generációt fogja érinteni.
Egy enyhe 48 voltos hibrid hajtásrendszerrel fogja felszerelni a nyolcadik generációs Golfokat. Lépésről lépésre fogják ezt meglépni, céljuk a fogyasztás és az emisszió csökkentése lenne, miközben a dinamika és a komfort pedig nőne.
A technológiában egy 48 voltos, szíjjal hajtott indítógenerátorral és egy 48 voltos akkumulátorral párosítják a hagyományos erőforrást. Így elérhető, hogy a belsőégésű motor lekapcsolhasson és az autó csak vitorlázó üzemmódban haladjon tovább, amivel akár 0.3 literrel is csökkenhet a fogyasztás. Az indítógenerátor átveheti a generátor és az önindító szerepét, ezzel együtt pedig egy kicsi és könnyű elektromos motorként is funkcionálhat, ami tovább növeli a hajtáslánc nyomatékát. További funkciója, hogy alig érezhetően kapcsolja vissza a hajtásba a belsőégésű motort, amit igyekeznek olyan gyakran kiiktatni, amennyire csak lehet.
Az akkukat energia-visszanyeréssel tölti fel a rendszer, ami a jármű lassítása alatt történik, és ez az akkumulátor táplálja az indítógenerátort és a 12 voltos hálózatot is.
A VW külön kiemelte, hogy ez a rendszer lenne a belépő a jövőben debütáló hibridek világába.
2019 pedig egy fontos év lesz a Volkswagen számára, ugyanis jövőre jelenik meg az új Golf és a teljesen elektromos I.D. család első tagja is.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!