Nálunk vendégeskedik a Volkswagen e-UP

0

Megkaptuk 2 hétre a VW legkisebb elektromos autóját és már az első benyomásaink is nagyon pozitívak!

Nagy nap volt a mai, régóta fentük a fogunkat az e-UPra, hiszen ez az egyik legolcsóbban itthon is megvásárolható elektromos autó és sokakban a VW logó is bíztatólag hat az autó orrán. Jelenleg kedvezmények nélkül 8.397.240 Ft, ebből jön le az állami támogatás és esetleg egyéb, alku utáni kedvezmény

Úgy gondoltuk szerkesztőtársammal, hogy rendhagyó módon nem egy hosszú-egész cikkel jelentkezünk, hanem inkább több, ám rövidebb és gyorsabban elolvasható cikkel mutatjuk be az autó következő 2 hetét nálunk!

Pár szóban az autó történetéről:
Először a kétajtós, belső égésű motoros változatot mutatták be még a 2007-es Frankfurti Motor Shown. A nullemissziójú Volkswagen E-Up! tanulmányautót a 63. Frankfurti Autóvásáron mutatták be, 2009-ben.

Pár adat az e-UP kiskönyvéből:

e-up! 60 kW (82 LE)
Motor
Típus Állandó mágneses szinkronmotor
Állandó teljesítmény kW (LE) 40 (54)
Legnagyobb teljesítmény kW (LE) 60 (82)
Legnagyobb nyomaték Nm 210
Akkumulátor, töltőrendszer
Akkumulátor típusa lítiumion
Akkumulátor tömege kg 230
Akkumulátor elhelyezése a két tengely között
Névleges kapacitás kWh/Ah 18,7 / 25
Cellák/modulok száma 204 / 17
Névleges feszültség V 374
Töltési idő: 2,3 kW váltóáramú 100%-ra óra kb. 9
Töltési idő: 3,6 kW váltóáramú, 100%-ra óra kb. 6
Töltési idő: egyenáramú, 50 kW 80%-ra óra kb. 0,5
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0 – 80/100 km/h s 8,1 / 12,4
Legnagyobb sebesség km/h 130
Energiafogyasztás kWh/100 km
Kombinált ciklus kWh/100 km 11,7
CO2-kibocsátás g/km 0
Energiacímke A+
Erőátvitel
Sebességváltó Egyfokozatú hajtómű
Külső méretek
Ajtók száma 4
Hossz./szél./mag. mm 3540/1645/1498
Tengelytáv mm 2420
Nyomtáv e/h. mm 1428/1425
Csomagtér
Térfogat VDA mérés szerint: hátsó ülés a helyén/lehajtva l 250 – 923
Tömegadatok
Saját tömeg kg 1139
Megengedett össztömeg kg 1500
Terhelhetőség kg 361
Megeng. tengelyterhelés e./h. kg 780/750
Hatótáv
NEDC szerint km 160
Nyári üzemben km 120 – 165
Téli üzemben km 80 – 120

A különböző üzemmódok adatai:

Max. teljesítmény Max. nyomaték Max. seb. Klíma
Normál 60 kW 210 Nm 130 km/h max. telj.
Eco 50 kW 167 Nm 120 km/h csökk. telj.
Eco+ 40 kW 133 Nm 95 km/h kikapcs.

Rövid cikkeket ígértünk, így a mostani cikkben még gyorsan megemlítenénk pár fogyasztási adatot. Hőmérséklet szempontjából ideális volt ma (04.25.)a hőmérséklet, 26 fok körül alakult. Az autót a Porsche Pest Frangepán utcai telephelyén vettük át és autópálya-matrica híján a 7-es úton jöttünk vele vissza Székesfehérvárra.

Az akkumulátor 99%-os volt induláskor, 156 km hatótávval. Hazáig 76 km-t tettünk meg vele, a megmaradt hatótáv 96 km lett, nagyjából 60%-os akkumulátorral. Klímát nem kapcsoltunk, kellemes tavaszi idő volt.

Városban 50-60 km/h között közlekedve átlagban 5,2 és 7,8 kWh/100 km volt a fogyasztás.

Lakott területen kívül 80-90 km/h sebességgel tudtunk haladni, ahogy a forgalmi viszonyok engedték. Itt tempómattal 10 és 13,6 kWh/100 km között ingadozott átlagban a fogyasztás, a domborzati viszonyoknak megfelelően.

Forrás: volkswagen.hu totalcar.hu

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!