Hirdetés

Megkaptuk 2 hétre a VW legkisebb elektromos autóját és már az első benyomásaink is nagyon pozitívak!

Nagy nap volt a mai, régóta fentük a fogunkat az e-UPra, hiszen ez az egyik legolcsóbban itthon is megvásárolható elektromos autó és sokakban a VW logó is bíztatólag hat az autó orrán. Jelenleg kedvezmények nélkül 8.397.240 Ft, ebből jön le az állami támogatás és esetleg egyéb, alku utáni kedvezmény

Úgy gondoltuk szerkesztőtársammal, hogy rendhagyó módon nem egy hosszú-egész cikkel jelentkezünk, hanem inkább több, ám rövidebb és gyorsabban elolvasható cikkel mutatjuk be az autó következő 2 hetét nálunk!

Hirdetés

Pár szóban az autó történetéről:
Először a kétajtós, belső égésű motoros változatot mutatták be még a 2007-es Frankfurti Motor Shown. A nullemissziójú Volkswagen E-Up! tanulmányautót a 63. Frankfurti Autóvásáron mutatták be, 2009-ben.

Pár adat az e-UP kiskönyvéből:

e-up!60 kW (82 LE)
Motor
TípusÁllandó mágneses szinkronmotor
Állandó teljesítménykW (LE)40 (54)
Legnagyobb teljesítménykW (LE)60 (82)
Legnagyobb nyomatékNm210
Akkumulátor, töltőrendszer
Akkumulátor típusalítiumion
Akkumulátor tömegekg230
Akkumulátor elhelyezésea két tengely között
Névleges kapacitáskWh/Ah18,7 / 25
Cellák/modulok száma204 / 17
Névleges feszültségV374
Töltési idő: 2,3 kW váltóáramú 100%-raórakb. 9
Töltési idő: 3,6 kW váltóáramú, 100%-raórakb. 6
Töltési idő: egyenáramú, 50 kW 80%-raórakb. 0,5
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0 – 80/100 km/hs8,1 / 12,4
Legnagyobb sebességkm/h130
Energiafogyasztás kWh/100 km
Kombinált cikluskWh/100 km11,7
CO2-kibocsátásg/km0
EnergiacímkeA+
Erőátvitel
SebességváltóEgyfokozatú hajtómű
Külső méretek
Ajtók száma4
Hossz./szél./mag.mm3540/1645/1498
Tengelytávmm2420
Nyomtáv e/h.mm1428/1425
Csomagtér
Térfogat VDA mérés szerint: hátsó ülés a helyén/lehajtval250 – 923
Tömegadatok
Saját tömegkg1139
Megengedett össztömegkg1500
Terhelhetőségkg361
Megeng. tengelyterhelés e./h.kg780/750
Hatótáv
NEDC szerintkm160
Nyári üzembenkm120 – 165
Téli üzembenkm80 – 120

A különböző üzemmódok adatai:

Max. teljesítményMax. nyomatékMax. seb.Klíma
Normál60 kW210 Nm130 km/hmax. telj.
Eco50 kW167 Nm120 km/hcsökk. telj.
Eco+40 kW133 Nm95 km/hkikapcs.

Rövid cikkeket ígértünk, így a mostani cikkben még gyorsan megemlítenénk pár fogyasztási adatot. Hőmérséklet szempontjából ideális volt ma (04.25.)a hőmérséklet, 26 fok körül alakult. Az autót a Porsche Pest Frangepán utcai telephelyén vettük át és autópálya-matrica híján a 7-es úton jöttünk vele vissza Székesfehérvárra.

Az akkumulátor 99%-os volt induláskor, 156 km hatótávval. Hazáig 76 km-t tettünk meg vele, a megmaradt hatótáv 96 km lett, nagyjából 60%-os akkumulátorral. Klímát nem kapcsoltunk, kellemes tavaszi idő volt.

Városban 50-60 km/h között közlekedve átlagban 5,2 és 7,8 kWh/100 km volt a fogyasztás.

Lakott területen kívül 80-90 km/h sebességgel tudtunk haladni, ahogy a forgalmi viszonyok engedték. Itt tempómattal 10 és 13,6 kWh/100 km között ingadozott átlagban a fogyasztás, a domborzati viszonyoknak megfelelően.

Forrás: volkswagen.hu totalcar.hu

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

Hirdetés