Az eTGE sokban hasonlít majd a Volkswagen e-Crafter kialakításához és tudásához, ami nem is csoda, hiszen a MAN Truck & Bus is a VW konszern tagja.
Az európai gyártók közül is egyre többen ismerik fel az elektromos áruszállítók és kisteherautók eddig fel nem fedezett piacát. Ezeknek a járműveknek a városi kiszállítás a terepük, hiszen nagyjából napi 100-150 km-nél többet nem biztos, hogy megtesznek és éjszaka kényelmesen feltölthetőek.
Eddig a Mercedes-Benz gondolta úgy, hogy belép erre a piacra és már hallhatóak is a hírek az eVito és eSprinter modellekről is!
Ezen járművek érkezése is serkenthette a MAN eTGE bejelentését, amit első körben Németországban, Ausztriában, Belgiumban, franciaországban, Norvégiában és Hollandiában fognak árustíani.
A MAN eTGE főbb tulajdonságai:
- 160 km hatótáv
- 36 kWh akkumulátor
- 80%-os töltöttség elérése 45 perc alatt (CCS töltőfejjel) vagy 5.5 óra Type2 esetén
- 100 kW-os elektromos motor
- 90 km/h végsebesség
A hivatalos sajtóanyag:
„MAN eTGE – Zéró emisszió ügyfeleinknek
A MAN eTGE júliustól kerül tömeggyártásba, amit elsősorban városi felhasználásra szánunk.
A MAN most egy teljesen elektromos furgont kínál, ami egy újabb lépés a zéró kibocsátású nagyvárosi területek felé. A MAN eTGE a villamos motorral kielégíti a városi és a teherforgalmi igényeket a mostani és a jövőbeli elosztási területeken. A legfeljebb 160 km hatótávolság biztosítása és 950-1,700 kilogramm terhelhetőség mellett az elektromos MAN TGE a típusjóváhagyás (3,5 vagy 4,25 tonna) függvényében ideálisan alkalmas ezekre a feladatokra.
A töltési idők változhatnak. Egy 40 kW-os töltőállomás 45 perc alatt 80 százalékig tölti fel az akkumulátort. A MAN eTGE teljes kapacitása fali töltődobozról pedig 5,5 óra nyerhető vissza. Nagyjából Kilenc óra szükséges a teljes töltéshez 230 V AC-val. A megfelelő akkumulátor-karbantartás mellett a 36 kWh-os újratölthető akkumulátor csak tíz év elteltével és kb. 2000 töltési ciklusán belül veszíti el a kapacitásának 15 százalékát. Az akkumulátorcsomag hat vagy tizenkét cellás egyedi moduljait külön lehet cserélni meghibásodás esetén. A modulok a magas terhelhetőségű padló alatt helyezkednek el, a jármű pedig hátsó kerék meghajtású lesz, akárcsak a dízelmotoros változatok.
A teherbírás megtartása mellett nem maradtak érintetlenek az elektrotechnikai segédrendszerek. Az eTGE a ma már szabványosnak mondható berendezések széles választékával rendelkezik, beleértve a navigációs rendszert, a fűtött szélvédőt és egyéb olyan szolgáltatásokat, amelyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a vezetést. Természetesen, mint minden TGE esetében, a vészfékasszisztens (EBA) továbbra is alapfelszerelésként van jelen.
A bevezetés kezdeti szakaszában az MAN eTGE standard tengelytávval és magasított tetővel rendelhető. A termékcsalád elsősorban a flottás ügyfelek felé irányul, amelyek már kész szolgáltatási koncepcióval rendelkeznek, az igényekhez igazodva. Az első ügyfelek már aláírhatták az adás-vételi szerződéseket, 69.55 euró értékben.
Forrás: insideevs.com
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!