Franciaország legnagyobb autóipari csoportosulása a PSA, aminek a tagjai a Peugeot, a Citroen, a DS és most már az Opel is. Eddig nem volt direkt elektromos autókkal foglalkozó részlegük, ám pótolták a lemaradást.
Azért is volt időszerű már ez a lépés, mert szinte az összes nagyobb autómárkának már van saját divíziója az elektromos mobilitás beintegrálásra, csak a PSA volt eddig lemaradva ebből a szempontból.
Pedig már 2016-ban bemutattat két saját padlólemezt is, amit direkt az elektromos autóiknak szánnak. Az egyik a CMP (Common Modular Platform), amiről mi is írtunk már régebben, a másik pedig EMP2 (Efficient Modular Platform) néven mutatkozott be. A PSA tervei szerint 2021-ig 4 elektromos és 7 plug-in hibrid modellt szeretnének bemutatni.
Sajtóértesülések szerint a vállalat múlt héten mutatta be az új divízió tervezetét, ami „felelős a PSA csoport elektromos járműveinek meghatározásáért, a vonatkozó stratégiáért és járművekért, továbbá a kapcsolódó szolgáltatásokért”.
A divízió vezetője Alexandre Guignard, aki közvetlenül Linda Jackson CEO-nak fog jelenteni.
A Vállalatnak már volt sikeres e-autós projektje, többek között az E-Berlingo, amely egy nulla káros anyag kibocsájtású teljesen elektromos furgon. 22,5 kWh-s akku pakk táplálja a mindössze 66 LE-s(49kW) motort aminek 200 newtonméter a nyomatéka. Az akku pakk teljesen a padló lemezen van, így a pakolás simán megoldható, nem veszi el az értékes helyet a csomagok elől.
A CHAdeMO töltőnek köszönhetően 50%-ig mindössze 15 percig tart a töltése. Okostelefon alkalmazással pedig távolról irányíthatjuk itt is a fűtést vagy éppen a hűtést, miközben kijelzi az akku töltöttségi szintjét is.
A teljes rakodótér második üléssor nélkül 3000 liter. A megtehető táv pedig 170 kilométer.
Forrás: electrek.co