Lép a PSA-csoport is, létrehozták saját e-autós divíziójukat

0

Franciaország legnagyobb autóipari csoportosulása a PSA, aminek a tagjai a Peugeot, a Citroen, a DS és most már az Opel is. Eddig nem volt direkt elektromos autókkal foglalkozó részlegük, ám pótolták a lemaradást.

Azért is volt időszerű már ez a lépés, mert szinte az összes nagyobb autómárkának már van saját divíziója az elektromos mobilitás beintegrálásra, csak a PSA volt eddig lemaradva ebből a szempontból.
Pedig már 2016-ban bemutattat két saját padlólemezt is, amit direkt az elektromos autóiknak szánnak. Az egyik a CMP (Common Modular Platform), amiről mi is írtunk már régebben, a másik pedig EMP2 (Efficient Modular Platform) néven mutatkozott be. A PSA tervei szerint 2021-ig 4 elektromos és 7 plug-in hibrid modellt szeretnének bemutatni.

[vc_video link=”https://youtu.be/rlj944NM6YE” align=”center”]

Sajtóértesülések szerint a vállalat múlt héten mutatta be az új divízió tervezetét, ami “felelős a PSA csoport elektromos járműveinek meghatározásáért, a vonatkozó stratégiáért és járművekért, továbbá a kapcsolódó szolgáltatásokért”.

A divízió vezetője Alexandre Guignard, aki közvetlenül Linda Jackson CEO-nak fog jelenteni.

A Vállalatnak már volt sikeres e-autós projektje, többek között az E-Berlingo, amely egy nulla káros anyag kibocsájtású teljesen elektromos furgon. 22,5 kWh-s akku pakk táplálja a mindössze 66 LE-s(49kW) motort aminek 200 newtonméter a nyomatéka. Az akku pakk teljesen a padló lemezen van, így a pakolás simán megoldható, nem veszi el az értékes helyet a csomagok elől.

A CHAdeMO töltőnek köszönhetően 50%-ig mindössze 15 percig tart a töltése. Okostelefon alkalmazással pedig távolról irányíthatjuk itt is a fűtést vagy éppen a hűtést, miközben kijelzi az akku töltöttségi szintjét is.

A teljes rakodótér második üléssor nélkül 3000 liter. A megtehető táv pedig 170 kilométer.

Forrás: electrek.co

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]