A MAN vállalat és Hamburg úgy tűnik megoldották, hogy ne a szeméttelepre kerüljenek ezek az akkumulátorok.
Hamburg város közlekedési vállalata (VHH – Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH) és a MAN vállalat Truck & Bus üzletága összefogott és egy tesztprogram keretein belül próbálják ki, mihez lehet kezdeni olyan akkumulátorokkal, amik korábban elektromos buszokban teljesítettek szolgálatot.
A vállalat becslései szerint egy e-buszba szerelt akkumulátorcsomag nagyjából 6 év napi használat után jut majd el arra a szintre, hogy már nem lehet eredeti céljára használni. Ilyenkor jönnek általában azok a vélemények, hogy biztosan mennek ezek az akkumulátorok a szeméttelepre és szennyezik a környezetet. Ez persze nem igaz, még ha ki is vonnák őket a forgalomból, szakszerűen szerelnék szét és a hasznosítanák újra, amit lehet. Viszont ebben az esetben nem ez lesz a megoldás: a kivont akkumulátorokat energiatároló egységekként fogják felhasználni a már meglévő e-buszokat feltöltő telephelyeken. Pontosabban biztonsági megoldásként, ha az energiaellátással esetleg gondok merülnének fel.
A tesztüzem a MAN Hamburg-Bergedorf melletti üzemében kezdődik meg az év végéig és ugyanolyan akkumulátorokat fognak felhasználni, amiket a vállalat az elektromos buszaiba is szán. Ez egy kiváló újrahasznosítás lenne, nem beszélve a csúcsidőszakok által megkövetelt plusz energiaigényről.
Hamburg elkötelezett abban a céljában, hogy a város teljes tömegközlekedését elektromos meghajtásúra cserélje. A MAN e-buszai 2018 év végétől kezdik meg szolgálatukat a városban, 30 darab egységgel. Ám addig is a VHH további 2 busztípust tesztel.
Forrás: mantruckandbus.com