Alig bírjuk követni az újabbnál újabb villámtöltő hálózatokat Európában. Az elmúlt pár hónapban elég sok mindenről beszámoltunk, kezdve az 50 kW-ostól a 350 kW-os hálózatig. Az egyik legismertebb talán az Ionity, ahol meg is vannak a magyarprszági városok ahova a töltők kerülhetnek. Majd a NEXT-E, amit a MOL telepít hazánkba, ezek után ULTRA-E, MEGA-E és E-VIA FLEX-E pedig szintén az öreg kontinenst vette a célba, hogy villámtöltőket telepítsen.
De talán mindenki emlékszik a Fastned-re, ami az egyik leggyorsabban növekvő független elektromos járműtöltő hálózat Európában, jelenleg 63 töltőállomást működtetnek. Hollandia lefedése után a vállalat bejelentette, hogy az Egyesült Királyságban és Németországban is bővítene! Tavaly szeptemberben megállapodást kötöttek a német kormánnyal, akik 4.1 millió euróval támogatták, hogy 25 darab villámtöltőpontot telepítsenek az országban. Januárban pedig kötvények nyilvános kibocsátásával 12,3 millió eurót szereztek 10 nap alatt. Az összegyűjtött pénzt pedig a meglévő hálózat fejlesztésükre fordították. Ami becsülendő, ugyanis a korábbi, maximális 50 kW-os töltési sebességű állomásait az ABB-vel közösen 350 kW-os rendszerre fejlesztik. Ezeket már úgy tervezték, hogy később még tovább növelhessék, ha a kereslet úgy határozza.
A napokban átadták az első ilyen állomásukat Amsterdam mellett az A8-as autópálya (De Watering szervízcenter) közelében.
A teljesítmény mellett új dizájnt is kaptak a töltőállomások. Az üvegtetős oszlopok magasabbak lettek, hogy nagyobb járművek is beférjenek alá is, hogy távolról is könnyen megtaláljak az elektromos autósok. Ezen kívül az állomás tetejét napelemmel fedték.
Bart Lubbers, a Fastned társalapítója így nyilatkozott: „Nagyon büszke vagyok az új állomásra. María García építészünk nagyon sok energiát fektetett az ikonikus dizájnba, mely minden részletében jobb mint előtte. Nagyon fontos volt, hogy növelni tudjuk a töltési sebességet, így tesszük vonzóbbá az elektromos autózást. Mivel mindenki azt kérdezi, hogy: Mennyi ideig tart a töltés?”
Elmondható, hogy a vállalat már készen áll a közelgő következő generációs járművekre, amelyek támogatják a magasabb 350 kW-os töltési sebességet. Jelenleg egyedül a Porsche Mission E ami előre láthatóan ki tudja majd használni maximálisan a hálózat adta sebességet.