Alig bírjuk követni az újabbnál újabb villámtöltő hálózatokat Európában. Az elmúlt pár hónapban elég sok mindenről beszámoltunk, kezdve az 50 kW-ostól a 350 kW-os hálózatig. Az egyik legismertebb talán az Ionity, ahol meg is vannak a magyarprszági városok ahova a töltők kerülhetnek. Majd a NEXT-E, amit a MOL telepít hazánkba, ezek után ULTRA-E, MEGA-E és E-VIA FLEX-E pedig szintén az öreg kontinenst vette a célba, hogy villámtöltőket telepítsen.

De talán mindenki emlékszik a Fastned-re, ami az egyik leggyorsabban növekvő független elektromos járműtöltő hálózat Európában, jelenleg 63 töltőállomást működtetnek. Hollandia lefedése után a vállalat bejelentette, hogy az Egyesült Királyságban és Németországban is bővítene! Tavaly szeptemberben megállapodást kötöttek a német kormánnyal, akik 4.1 millió euróval támogatták, hogy 25 darab villámtöltőpontot telepítsenek az országban. Januárban pedig kötvények nyilvános kibocsátásával 12,3 millió eurót szereztek 10 nap alatt. Az összegyűjtött pénzt pedig a meglévő hálózat fejlesztésükre fordították. Ami becsülendő, ugyanis a korábbi, maximális 50 kW-os töltési sebességű állomásait az ABB-vel közösen 350 kW-os rendszerre fejlesztik. Ezeket már úgy tervezték, hogy később még tovább növelhessék, ha a kereslet úgy határozza.

A napokban átadták az első ilyen állomásukat Amsterdam mellett az A8-as autópálya (De Watering szervízcenter) közelében.

A teljesítmény mellett új dizájnt is kaptak a töltőállomások. Az üvegtetős oszlopok magasabbak lettek, hogy nagyobb járművek is beférjenek alá is, hogy távolról is könnyen megtaláljak az elektromos autósok. Ezen kívül az állomás tetejét napelemmel fedték.

Bart Lubbers, a Fastned társalapítója így nyilatkozott: “Nagyon büszke vagyok az új állomásra. María García építészünk nagyon sok energiát fektetett az ikonikus dizájnba, mely minden részletében jobb mint előtte. Nagyon fontos volt, hogy növelni tudjuk a töltési sebességet, így tesszük vonzóbbá az elektromos autózást. Mivel mindenki azt kérdezi, hogy: Mennyi ideig tart a töltés?”

Elmondható, hogy a vállalat már készen áll a közelgő következő generációs járművekre, amelyek támogatják a magasabb 350 kW-os töltési sebességet. Jelenleg egyedül a Porsche Mission E ami előre láthatóan ki tudja majd használni maximálisan a hálózat adta sebességet.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]