A Skoda nagy szerepet fog játszani a Volkswagen Csoport ambiciózus tervében, miszerint a vállalatcsoport 2030-ig szeretné teljesen elektromosítani a már meglévő járműpalettáját. A cseh gyártó a jövőbeni mobilitás állandó részévé kívánja tenni a villanyosítási folyamatot, és a 2017-es Frankfurti Autószalonon a Vision E elnevezésű koncepciójával rávilágított arra, hogy mire is képes igazán.
A tanulmány eredetileg a Kínai Autószalonon mutatkozott be idén áprilisban, és most egy kissé frissített projektel érkezett a kontinensre. Semmi lényeges – új kerekek, kicsit átformált LED-es fénysáv valamint a hátsó lámpák kifejezőbb grafikája kiemelik a vizuális javulást. Apropó… a Vision E jelvényt a vezető ajtaján eltávolították…
Viszonylag kicsi méretei ellenére a jármű tágas belső teret kínál. A nagyon rövid első és hátsó túlnyúlások is segítették a mérnököket, hogy „nagyon nagylelkű és kényelmes belsőt hozzanak létre, amely Skoda autókra jellemző.”
A jármű a Skoda első, teljesen elektromos projektje, de a közeljövőben további számos EV-t kíván még bemutatni a cseh márka. A gyártó 2025-re nem kevesebb, mint 5 elektromos autót tervez, a Volkswagen erre a célra szolgáló platformjára alapozva, a sorozat első tagja pedig 2020-ban érkezik.
A két elektromos motor által működtetett Vision E képes elérni a 180 km/h-ás sebességet és 500 km-es hatótávolságot egyetlen töltéssel. A maximális teljesítmény 306 lóerő (225 kilowatt) a Skoda szerint.
A zéró emissziós jármű nem csak a márka első EV koncepciója, hanem az első olyan autó is, amely a 3. szintű vezetési autonómiát kínálja.
Ez azt jelenti, hogy teljesen átveszi az irányítást az autópályákon. Például önállóan végzi el az összes olyan tevékenységet, mint az előzés, a gyorsítás és a fékezés. Veszélyes helyzetekben persze visszaadja a vezetést a sofőrnek egy meghatározott időn belül.
„A Vision E koncepcióautó képes az önvezetés 3. szintjének megvalósítására” – magyarázta Christian Strube, a Skoda Technikai Fejlesztési Bizottság tagja. „A forgalmi dugókban önállóan működik, autopilotot használ autópályákon, képes a sávban maradásra vagy kitérő manőverek végrehajtására, megelőzni más járműveket, önállóan keres szabad parkolóhelyeket, ahova a sofőr beavatkozása nélkül beáll, és a parkolóhely elhagyására is önállóan képes.