Miután a Smart szeptemberben hivatalosan is megerősítette a Fortwo utódjának érkezését Smart #2 néven, most újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a projekt: valós körülmények között megkezdődött az új modell alapját adó Electric Compact Architecture (ECA) tesztelése. A fejlesztés különlegessége, hogy a próbák során a jelenlegi Smart Fortwo karosszériáját használják, ami egyértelműen jelzi, hogy a #2 hű marad az eredeti modell ultrakompakt méreteihez.
A Smart átalakulása és a Fortwo hiánya
A Smart márka az elmúlt években gyökeres átalakuláson ment keresztül, miután körülbelül öt évvel ezelőtt a kínai Geely autóipari csoport részesedést szerzett benne, és a Smart 50:50 arányú vegyesvállalattá vált a Geely és a Mercedes-Benz között. Az együttműködés eddig kizárólag ötüléses modelleket eredményezett, mint a Smart #1, a Smart #3 és a Smart #5, ám a márka rajongói egyre hangosabban hiányolták a klasszikus, kétüléses városi kisautót, különösen azután, hogy a Fortwo gyártása 2024 tavaszán megszűnt.
Hivatalos megerősítés és ütemterv
Dirk Adelmann, a Smart Europe vezetője már 2024 áprilisában utalt arra, hogy készül egy új kétüléses modell, ezt pedig a vállalat 2025 szeptemberében hivatalosan is megerősítette. A Smart #2 világpremierjét 2026 végére időzítik, ám a fejlesztés már most aktív szakaszban van.
Miért Fortwo-nak álcázott a tesztautó?
A Smart által közzétett álcázott tesztfotók első pillantásra félrevezetők lehetnek, hiszen a képeken egy szinte megszólalásig Fortwo-ra hasonlító autó látható. A gyártó azonban elismerte, hogy a régi Fortwo karosszériáját szerelték fel az új ECA-platformra épülő alvázzal, így tesztelik az új technikai alapokat anélkül, hogy a végleges dizájnt idő előtt lelepleznék.
Marad az ikonikus méret és arány
A Smart ezzel együtt megnyugtatta a rajongókat: a Smart #2 megtartja az eredeti Fortwo ultrakompakt méreteit. A Fortwo utolsó generációja 2,70 méter hosszú volt, míg az első széria mindössze 2,50 métert tett ki. Ennek megfelelően az új modell ismét kétajtós kialakítású lesz, a kerekeket pedig a karosszéria sarkaiba helyezik, ahogyan azt a Smartra jellemző városi koncepció megkívánja.
Globális tesztelés, új mérce a városban
A gyártó több Fortwo-karosszériát is párosított az új ECA alvázzal, létrehozva azt, amit „nagyon reprezentatív tesztjármű-flottának” nevez. Ezekkel a prototípusokkal világszerte zajlanak a validációs tesztek, amelyek során a menettulajdonságokat, az ütközésbiztonságot, az akkumulátor teljesítményét, a szoftvereket és a klímarendszer működését is vizsgálják.
A Smart megerősítette, hogy a Smart #2 fejlesztése terv szerint halad, és a modell világpremierjét továbbra is 2026 végére tervezik. A vállalat szerint az újdonság „új mércét állít majd fel a városi kisautók szegmensében, amelyet a Smart közel harminc évvel ezelőtt maga teremtett meg”.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













