A Toyota bemutatta új, Kínának szánt elektromos zászlóshajó szedánját, amelyre az előrendelések 30 000 dollár alatti áron indulnak. A Toyota bZ7 a gyártó eddigi legfejlettebb elektromos járműve, amely sokkal több technológiát és funkciót kínál, mint a vállalat amerikai, európai vagy bármely más globális piacon forgalmazott modelljei. A Toyota itt egyértelműen megmutatja, milyen irányba fejlődhetne a márka, ha világszinten is agresszívebben lépne be az elektromos autók felsőkategóriájába.
Kínában mutatkozott be: a Toyota szerint hatalmas az érdeklődés
A Toyota GAC-kal közös vegyesvállalata, a GAC-Toyota a Kanton Nemzetközi Autószalonon leplezte le a bZ7-et. A gyártó szerint az új elektromos autó rendkívül nagy érdeklődést váltott ki, és a premier „a Toyota eddigi legfejlettebb technológiáit és funkcióit vonultatta fel”. A modell különlegessége, hogy Kína kapja meg először, és egyelőre nincs hír arról, hogy a bZ7 más piacokra is érkezik-e. A Toyota így lényegében Kínát teszteli az új generációs elektromos technológiával.

A bZ7 olyan technológiákat kapott, amelyeket egyetlen más Toyota sem
A Toyota zászlóshajó EV-je olyan funkciókat kínál, amelyek korábban még a márka legdrágább modelljeiben sem jelentek meg. A bZ7 az egyetlen modell a kategóriájában, amely kétkamrás légrugózást, HarmonyOS-alapú digitális cockpit-et és LiDAR-alapú vezetéstámogató rendszert kínál. A Toyota szerint új elektromos szedánja „magasabb intelligenciaszinttel rendelkezik, mint a Toyota bármely más járműve a globális piacokon”.
Huawei, Xiaomi, Momenta – a kínai csúcstechnológia mély integrációja
A Toyota nem egyedül fejlesztette ki a technológiát. A bZ7 mögött ott állnak olyan nagy kínai techcégek, mint a Huawei, a Xiaomi és a Momenta, amelyek kulcsszerepet játszottak az autó digitális és vezetéstámogató funkcióinak megalkotásában.
A bZ7 a GAC-Toyota első olyan modellje, amely megkapta a Huawei HarmonyOS-alapú intelligens vezetési rendszert. Ez a rendszer központi hubként működik, és az infotainmenttől a navigáción át a klímavezérlésig mindent felügyel. A Momenta legújabb, Momenta 6.0 elnevezésű ADAS-rendszere közel 50 új funkciót támogat, a tetőre szerelt LiDARsegítségével. Ezek közé tartozik a városi és autópályás Navigation on Autopilot önvezető mód is. A bZ7 az első Toyota, amely integrálja a Xiaomi-féle Human x Car x Home okos ökoszisztémát. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető akár az autó infotainment rendszeréből, akár az okostelefonjáról vezéreljen különböző okosotthon-eszközöket, mindezt zökkenőmentesen összekötve a HarmonyOS rendszerrel.

Méretben a Tesla Model S és a BYD Han ellenfele
A Toyota bZ7 egyértelműen az elektromos felsőkategória felé pozicionálja magát. A jármű hossza 5130 mm, szélessége 1965 mm, magassága 1500 mm, tengelytávja pedig 3020 mm. Ezzel a Toyota bZ7 nagyjából a Tesla Model S vagy a BYD Han L méretkategóriájába tartozik, vagyis a prémium elektromos szedánok között indul csatába.
LFP-akkumulátor, Huawei elektromotor – de a hatótáv még rejtély
A zászlóshajó EV a CALB által gyártott LFP-akkumulátorral érkezik, ám a Toyota egyelőre nem árulta el a hatótávot vagy az akkukapacitást. A modellben egy 207 kW-os, azaz 277 lóerős Huawei elektromotor dolgozik, amely megfelelő teljesítményt ígér a kategóriában. A hatótáv valószínűleg versenyképes lesz, hiszen a bZ7-et a kínai prémium EV-k ellen szánják, ahol az 550–700 kilométeres CLTC-hatótáv már alapelvárás.

Ár: 200 000 jüan körül – igazi ár-érték bajnok lehet
A GAC-Toyota még nem közölte a pontos előértékesítési árakat, de azt állítja, hogy a bZ7 a 200 000 jüan (kb. 28 000 dollár) körüli luxus tisztán elektromos szedánok között lesz a „legjobb választás”. Ha ez igaznak bizonyul, a Toyota komoly csapást mérhet a kínai prémium EV-szegmensre, ahol már most rendkívül erős a verseny a Tesla, BYD, Nio, és más gyártók között. A Toyota ambíciói sem kicsik: a vállalat célja, hogy a bZ7-ből egymillió darabos gyártási és értékesítési volument érjen el. Ez hatalmas ugrás lenne a Toyota eddigi elektromos stratégiájához képest.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













