A Mercedes-Benz komoly lépésre szánta el magát: megduplázta a G580 EQ elektromos terepjáró kedvezményét, így az új ár már tíz százalékkal alacsonyabb, mint korábban. Ez mintegy 15 ezer eurós megtakarítást jelent az alapmodellt választó vásárlóknak Németországban.
Gyenge kereslet: alig fogy az elektromos G-osztály
A legendás terepjáró elektromos változata messze elmaradt a várakozásoktól. A 2024 áprilisi bevezetés óta mindössze 1450 darabot sikerült eladni világszerte, miközben a belső égésű motoros G-osztályokból 9700 példány talált gazdára. Ez a kontraszt jól mutatja, hogy a Mercedes-rajongók többsége továbbra is a klasszikus, robusztus és hangos V8-as AMG G63-at részesíti előnyben.
A vásárlók és rajongók szerint az elektromos változat halkabb, kényelmesebb és kevésbé „brutális”, ami miatt elveszítette a modell legendás karakterét. Egy Mercedes-vezető a Handelsblatt-nak úgy fogalmazott: „Az autó úgy áll a kereskedésekben, mint a nehéz ólom – teljes bukás.” Egy másik vezető finomabban: „Ez egy rétegmodell, az eladási volumen nagyon alacsony.”

Akció: tízszázalékos kedvezmény, de nem mindenki örülhet
A G580 EQ eredeti ára 142 621,50 euró volt, ami eleve borsosnak számított. Az új, tíz százalékos kedvezménynek köszönhetően az alapverzió most 128 359,35 euróért érhető el. Bár ez még mindig tekintélyes összeg, a Mercedes legalább jelet küld a piacnak, hogy igyekszik versenyképesebb ajánlatot adni.
A kedvezmény azonban leginkább a készpénzes vásárlók számára előnyös, hiszen a lízingdíjak csak alig csökkentek: két évre 1524 euró havonta a korábbi 1559 helyett. Előleget nem kérnek, de az éves futásteljesítmény 10 ezer kilométerre korlátozott.
A benzines és dízel G-osztály marad a régi áron
Fontos, hogy a belső égésű motoros G-osztályokat nem érinti az árcsökkentés. Ezek a modellek továbbra is stabil keresletnek örvendenek, és nem igényelnek akciókat. A Mercedes ezzel a lépéssel elsősorban az elektromos portfólióját próbálja életben tartani, miközben a G580 EQ a vártnál gyengébben teljesít.
Luxus elektromos modellek bajban: nem csak a Mercedes küzd
A G580 EQ gyenge eladásai nem egyediek az iparágban. A Mercedes EQS és EQE modellek sem hozták az elvárt sikert, ahogy a Rolls-Royce is kénytelen volt árengedményt adni első elektromos autójára, a Spectre-re. Az amerikai piacon 5000 dollárral csökkentették az árát, ami bár nem sok a 422 ezer dolláros alapárhoz képest, mégis azt mutatja, hogy a luxus elektromos autók piaca is nehéz helyzetbe került.
A trend egyértelmű: a vásárlók inkább az olcsóbb, nagyobb darabszámban gyártott elektromos autókat keresik, míg a csúcskategóriás modellek eladásai világszerte megtorpantak.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













