Megérkezett a Toyota Hilux BEV – a legendás pickup első elektromos változata

0

A Toyota bemutatta a Hilux történetének első tisztán elektromos változatát, a Hilux BEV-et (helyi nevén Hilux Travo-E), amely a gyártó „többirányú hajtásstratégia” újabb mérföldköve. A világpremier Thaiföldön zajlott, a kilencedik generációs Hilux bemutatójával együtt. A japán márka ezzel nemcsak a villanyos jövőbe, hanem a hidrogénes irányba is lép, hiszen 2028-ban érkezik a Hilux FCEV, a hidrogén-üzemanyagcellás változat is.

Elektromos erő, dupla hajtással

Hilux BEV kizárólag duplakabinos kivitelben és összkerékhajtással lesz elérhető. Az első tengelyt egy 82 kW-os villanymotor hajtja 205 Nm nyomatékkal, míg a hátsó tengelyen egy 129 kW-os egység dolgozik 269 Nm nyomatékkal. A rendszer teljesítménye 144 kW, bár a kombinált nyomatékadatot a Toyota még nem tette közzé. A teljesítményt valószínűleg szoftveresen korlátozzák, hogy a hatékonyság és az akkumulátor-élettartam optimális maradjon.

59,2 kWh akkumulátor és 315 km-es hatótáv

Hilux BEV 59,2 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort kapott, amely a NEDC ciklus szerint 315 km, míg a WLTP szerint nagyjából 240 km hatótávot biztosít. A 296 voltos rendszer 11 kW AC és 125 kW DC töltést támogat. A 20–80%-os töltés 30 perc alatt elérhető, így a pickup akár munkanap közben is gyorsan újratölthető.

Masszív megjelenés, terepre hangolva

Toyota Hilux BEV méreteiben is megőrizte a klasszikus Hilux karaktert: 5,32 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,80 méter magas, 3,09 méteres tengelytávval. A plató 1,56 méter hosszú, 1,54 méter széles és 0,48 méter magas, 715 kg teherbírással és 1,6 tonnás vontathatósággal. Bár a dízeles változat ennél többre képes, az elektromos pickupoknál ez természetes kompromisszum. A 6,4 méteres fordulókör ellenére a Hilux BEV meglepően jól manőverezhető maradt.

Terepen sem ismer akadályt

A Toyota nem engedett a Hilux hagyományos terepképességeiből sem. Az elektromos Hilux akár 70 cm gázlómélységet és 50 cm kerékartikulációt kínál, míg az akkumulátort egy „Diamond Guard” védőlemez óvja a sérülésektől. A 2,15 méteres szabadmagasság és a De Dion hátsó futómű biztosítja, hogy a Hilux BEV valóban terepképes maradjon – nemcsak külsejében, hanem működésében is.

Megőrzött forma, modern részletek

Külsőre a Hilux BEV szinte teljesen megegyezik a frissen bemutatott dízeles modellel. A hűtőrács részben zárt, karosszéria színű hatszögmintás panelt kapott, az aerodinamikus 17 colos könnyűfém kerekek pedig az elektromos hajtás hatékonyságát segítik. A töltőcsatlakozó a bal első sárvédőnél található, a platón „Travo-e” felirat, hátul pedig a „Beyond Zero” embléma utal az elektromos identitásra. Az utastérben a 12,3 colos digitális kijelző EV-specifikus funkciókkal gazdagodott, de a dizájn alapvetően hű maradt a Hilux hagyományaihoz.

Korlátozott gyártás, globális érdeklődés

A Toyota évente csupán 5000 darabot gyárt a Hilux BEV-ből, ebből 500 Thaiföldön marad, a többit exportpiacokra szánják. Thaiföldön a Hilux BEV értékesítése 2025 decemberében indul 1 491 000 bahtos áron – ez körülbelül 67%-kal drágább, mint az alap dízeles Travo változat.

Európába 2026 elejénAusztráliába pedig júniusban érkezik a modell. A hidrogénüzemű Hilux FCEV 2028-ban jelenhet meg Európában és Óceániában.

A Toyota többirányú jövőképe

Hilux BEV nem csupán egy új modell, hanem a Toyota villanyautós stratégiájának kísérleti, de kulcsfontosságú lépése. A japán gyártó továbbra is a „többirányú hajtásstratégia” elvét követi: miközben fejleszti tisztán elektromos modelljeit, párhuzamosan hidrogéntechnológiával is kísérletezik. Ezzel a Toyota továbbra is széles hajtáslánc-palettát kínál, hogy minden piac számára elérhető maradjon – legyen szó elektromos, hibrid vagy hidrogénes jövőről.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!