November 5-én a Porsche megnyitotta első, Európán kívüli nagy fejlesztési központját Sanghajban, ezzel új fejezetet nyitva a márka történetében. A cél nem kevesebb, mint hogy a szoftveres fejlesztéseket gyorsabban, a helyi igényekre szabva lehessen megvalósítani, miközben lerövidülnek a termékfejlesztési ciklusok.
A német sportautógyártó eddig többnyire Stuttgartból irányította kínai üzletágát, ám az „In China for China” program részeként mostantól helyben fejleszti a jövő Porschéit – a kínai ügyfelek elvárásaihoz igazodva.
Saját kutatóközpont a kínai piacra hangolva
Az új kutatás-fejlesztési központ (K+F) Sanghajban 10 000 négyzetméteren terül el, és több mint 300 mérnök és fejlesztő dolgozik benne a legmodernebb technológiákon. Ez a létesítmény nem csupán a németországi Weissach kiegészítése, hanem önálló innovációs bázis, amely a Porsche China, a Porsche Engineering China és a Porsche Digital China divíziókat is kiszolgálja.
A helyi jelenlét révén a Porsche közvetlen hozzáférést kap a kínai innovációs ökoszisztémához, ami kulcsfontosságú a jövő digitális és elektromos mobilitása szempontjából.
Mesterséges intelligencia és villámgyors fejlesztés
A Porsche szerint a fejlesztési idők hónapokra rövidülnek, így a korábban éveket igénylő projektek is sokkal gyorsabban megvalósulhatnak. Az új szemlélet első kézzelfogható eredménye egy kizárólag Kínának szánt infotainment rendszer, amely 2026 közepén debütál több Porsche-modellben.
Az új rendszer mesterséges intelligencián alapuló hangasszisztenst kap, nagy nyelvi modellekre épül, és szorosan integrálódik a kínai digitális ökoszisztémába. A cél, hogy a márka megőrizze prémium identitását, miközben a helyi vásárlók digitális igényeit is teljesíti.
„A jövő mobilitása Kínában formálódik”
Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója a sanghaji megnyitón így fogalmazott: „Kína vezeti a jövő mobilitását, ötvözve az elektromos hajtást, a digitalizációt és az új luxusfogalmakat. Ennek az átalakulásnak a kihívásait nem lehet távolról megoldani – itt, helyben kell megtörténniük. A kínai K+F központ stratégiai pillér, amely összekapcsolja a német mérnöki tudást Kína digitális jövőjével. Ez a központ segít nekünk gyorsabban haladni, többet tanulni és globálisan megerősíteni a Porsche fejlesztési tevékenységét.”
Blume 2026 januárjától átadja a Porsche irányítását Michael Leitersnek, és kizárólag a Volkswagen-csoport vezetésére koncentrál majd.
Stratégiai válasz a gyenge eladásokra
A döntés hátterében komoly piaci nyomás áll: 2025 első felében a Porsche mindössze 21 302 autót adott el Kínában, ami 28 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest – ez tizenegy éves mélypont.
A német márka évek óta küzd a hazai gyártók térnyerésével, akik már a prémium szegmensben is egyre dominánsabbak. A Porsche legnagyobb gyengesége eddig a digitális szolgáltatások és infotainment rendszerek elmaradottsága volt, amit most a sanghaji központ fejlesztései orvosolhatnak.
A Porsche globális stratégiájának új pillére
A sanghaji fejlesztési központ nemcsak a kínai piacra hat, hanem a globális fejlesztéseket is felgyorsíthatja. A vállalat célja, hogy a helyben megszerzett tapasztalatokat világszerte hasznosítsa, így a jövő Porsche-modelljei digitálisan fejlettebbek és személyre szabottabbak lesznek.
A lépés egyértelmű üzenet: a Porsche nem kívülről figyeli Kínát, hanem belülről akar részese lenni annak a technológiai forradalomnak, amely meghatározza az autóipar következő évtizedét.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













