A Volkswagen-csoport új fejezetet nyit az önvezető technológiák történetében: Kínában indítja el első, saját fejlesztésű rendszerchipjeinek (SoC) programját, amely a jövő intelligens és autonóm járműveinek agya lesz. A fejlesztés a Carizon nevű vegyesvállalatnál zajlik, amelyet a Volkswagen szoftverrészlege, a Cariad, és a pekingi székhelyű Horizon Robotics alapított.
Saját chip a jövő autóinak agya
A Volkswagen új System-on-Chip a következő generációs kínai modellek központi számítási platformját adja. Valós időben dolgozza fel a szenzorokból érkező adatokat, hogy növelje a biztonságot és gyorsítsa a döntéshozatalt a legösszetettebb közlekedési helyzetekben is. A chip számítási teljesítménye 500–700 TOPS (billió művelet másodpercenként), ami alkalmassá teszi a kínai utak és városi forgalom dinamikus feldolgozására. A Horizon Robotics hardveres és szoftveres szakértelmére, valamint a Cariad integrációs tapasztalatára támaszkodva a cél egy nagy teljesítményű, energiahatékony és költséghatékony ADAS- és önvezető platform létrehozása.
A Volkswagen már bemutatta az első SoC-alapú vezetési rendszert
A Volkswagen már a 2025-ös Auto Shanghai kiállításon bemutatta az első SoC-alapú automata vezetési rendszert, amely 2++ szintig kínál fejlett vezetéstámogató funkciókat. Ez a szint autópályán és városi környezetben is képes félautomata közlekedésre, és megalapozza a 3-as szintű, magasan automatizált vezetés bevezetését, ahol a sofőr már időszakosan elengedheti a vezetést.
„Kínában, Kínának” – helyi fejlesztés a helyi igényekhez
A Volkswagen 2023 végén alapította a Carizon vegyesvállalatot, 2,4 milliárd eurós befektetéssel. A német autógyártó 60%-os tulajdonrészt birtokol, míg a kínai Horizon Robotics a hardver- és szoftveroldali fejlesztéseket irányítja. A cég az ADAS-megoldások egyik vezető szereplője Kínában, és közvetlen riválisa az Nvidiának.
Ezzel a lépéssel a Volkswagen felzárkózik a gyorsan fejlődő kínai elektromosautó-gyártókhoz, hiszen a vezetéstámogató rendszerek fejlettsége mára az egyik legfontosabb vásárlási tényezővé vált a helyi piacon. Az első Carizon-fejlesztésű ADAS-megoldások 2026-ban kerülhetnek piacra, eleinte még más gyártók chipjeivel, míg a saját fejlesztésű SoC három–öt éven belül válhat sorozatgyártásra éretté.
Technológiai függetlenség és hosszú távú innováció
Oliver Blume, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója szerint a projekt egyértelműen megerősíti a vállalat technológiai önállóságát: „Globális, technológia-vezérelt vállalatként a Volkswagen folyamatosan erősíti innovációs alapjait a jövő kulcstechnológiáiban. Az, hogy Kínában önállóan fejlesztünk rendszerchipet, azt jelenti, hogy birtokba vesszük az intelligens mobilitás egyik legfontosabb kompetenciáját, ami hosszú távon is megalapozza a csoport innovációs képességeit.”
A fejlesztés tökéletesen illeszkedik a „In China, For China” stratégiához, amelynek célja, hogy a Volkswagen helyi kutatás-fejlesztéssel is erősítse jelenlétét az autonóm vezetés és az intelligens szenzorfúzió terén.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen Group China vezérigazgatója hozzátette: „Felgyorsítjuk az ‘In China, For China’ stratégia megvalósítását: a helyi gyártásról áttérünk a kulcstechnológiák helyi kutatás-fejlesztésére. Saját fejlesztésű rendszerchipünk elindítása újabb mérföldkő a technológiai innováció útján.”
Peter Bosch, a Cariad vezérigazgatója pedig hangsúlyozta: „Az új chip tovább optimalizálja a fejlett vezetéstámogató rendszerek teljesítményét, és intelligensebb, megbízhatóbb, valamint szélesebb kör számára elérhető utazási élményt biztosít majd a kínai vásárlóknak.”
Cél: vezető szerep a kínai elektromos jövőben
A Volkswagen célja, hogy 2027-ig több mint húsz villamosított, és 2030-ig mintegy harminc teljesen elektromos modellt dobjon piacra Kínában. Ezeket már helyben fejlesztett, saját technológiai alapokra építi, ezzel megerősítve a márka jelenlétét a világ legnagyobb elektromosautó-piacán.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













