Rekordeladásokat ért el a Polestar, miközben kivonult Kínából

0

Polestar továbbra is erős növekedési pályán halad, annak ellenére, hogy bezárta utolsó üzletét Kínában, és ezzel gyakorlatilag kivonult a világ legnagyobb elektromosautó-piacáról. A 2025-ös év első kilenc hónapjában a svéd prémium elektromosautó-márka 36 százalékos növekedést ért el, összesen 44 482 járművet szállítva le világszerte.

Erős globális növekedés a kihívások ellenére

harmadik negyedévben 14 192 darab Polestar talált gazdára, ami 13 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a vállalat már most annyi autót értékesített, mint 2024-ben összesen. Michael Lohscheller, a Polestar vezérigazgatója szerint ez világosan jelzi, hogya modellkínálatunk és az erős rendelésállományunk biztos alapot ad a negyedik negyedéves növekedéshez is”.

A vállalat 2025. november 12-én teszi közzé a harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit, amelyekhez elemzői konferenciahívás is kapcsolódik majd.

Bezárták az utolsó kínai üzletet

Eközben Kínában a Polestar teljesen leállította a kiskereskedelmi tevékenységét. A márka Sanghajban bezárta az utolsó saját üzletét, és mostantól kizárólag online értékesítésre támaszkodik – bár egyes hírek szerint ez a csatorna is szünetel. A kínai üzletág gyakorlatilag összeomlott, ezért a cég a stratégiai átalakítás mellett döntött.

Polestar Times Technology China Co. nevű vegyesvállalatot, amelyet 2023-ban a Star Meizuval közösen alapított, idén áprilisban megszüntették. Azóta a Polestar China vezetésében is változás történt: Wu Huijing távozott, helyét Hu Shiwen vette át, aki most a Polestar Automobile Sales Co. Ltd. törvényes képviselője.

Továbbra is kínai gyártásból él a márka

Noha a Polestar kivonult a kínai kiskereskedelemből, járműveinek túlnyomó többsége továbbra is Kínában készül. A Geely Holding Group befektetése kulcsszerepet játszik a márka fennmaradásában: 2025 júniusában a Geely egyik fő befektetője, a PSD Investment Limited 200 millió dolláros tőkeinjekciót biztosított a Polestarnak. Ennek eredményeként Li Shufu, a Geely elnöke 66 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben.

Európában és Amerikában terjeszkedik a Polestar

A Polestar jelenleg 28 piacon van jelen világszerte, köztük Észak-Amerikában, Európában és az Ázsia–Csendes-óceáni térségben. A márka 2025 júniusában lépett be a francia piacra, ahol már nemcsak online, hanem a Volvo értékesítési hálózatán keresztül is kínálja modelljeit.

A vállalat az Egyesült Államokban nemrég bemutatta a Polestar 4 modellt, és tovább bővítené európai gyártókapacitását. A Polestar 7 sorozatgyártása 2026-ban Szlovákiában indulhat meg, ami az európai terjeszkedés új korszakát nyitja meg.

Stratégiai fordulat: a kínai visszavonulás ára

A Polestar stratégiája világosan mutatja: a márka globális növekedésre és európai megerősödésre fókuszál, miközben Kína már nem prioritás. Az új termelési központok és a modellpaletta bővítése arra utal, hogy a vállalat hosszú távon függetlenedni kíván a kínai piac volatilitásától, miközben továbbra is kihasználja az ottani gyártási előnyöket.

A Polestar így egyensúlyoz a nemzetközi bővülés és a stratégiai kockázatkezelés között – mindezt egy olyan piacon, ahol az elektromosautó-márkák versenye napról napra kiélezettebb.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!