A Volkswagen-csoport világszerte 252 100 elektromos autót szállított le 2025 harmadik negyedévében, ami 33,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az év első kilenc hónapjában az eredmény még impozánsabb: 717 500 BEV talált gazdára, 41,7%-os bővüléssel. Bár az elektromosautó-üzletág továbbra is pozitív irányt mutat, a növekedés üteme lassulni látszik. Az év eleji 59%-os bővülés után a második negyedévben már csak 37,6%-os volt a növekedés, így az első félév összesen 465 500 darabos szállítással zárult.
Amerikában robbanás, Kínában mélyrepülés
A regionális adatok szerint az Egyesült Államokban történt a leglátványosabb emelkedés: 213,5%-kal több elektromos autót adtak el (37 400 darabot), mint tavaly (11 900). Európában még ennél is erősebb volt az abszolút növekedés, hiszen 109 200-ról 174 700 BEV-re nőtt az értékesítés, ami 60%-os bővülést jelent.
Ezzel szemben a kínai piac súlyos visszaesést szenvedett el – a kiszállítások 55,2%-kal csökkentek, 57 500-ról mindössze 25 800 darabra. A Volkswagen azonban új elektromos offenzívát indított Kínában: az Audi az SAIC-kal közösen bemutatta az Audi E5 Sportback modellt, amely ígéretesen indult. Emellett a Jetta márka is új modellekkel készül a kínai piacra.
A tisztán elektromos modellek aránya tovább nő
A Volkswagen-csoport összesen 2,2 millió járművet adott el a harmadik negyedévben, amelyből 252 100 tisztán elektromos – ez 11,5%-os részesedést jelent. Az év első kilenc hónapjában a BEV-modellek aránya 10,9% volt (717 500 a 6,6 millióból). Emellett a konszern 299 000 plug-in hibridet is értékesített.
Marco Schubert, a cég értékesítési igazgatóságának tagja kiemelte: „Teljesen elektromos modelljeink a pozitív fejlődés kulcsfontosságú hajtóerejét jelentik. Európában 80%-kal, világszinten 40%-kal több ilyen járművet adtunk el, mint tavaly ilyenkor. Csak az marad versenyben, aki tovább erősíti a terméktámadást és a teljesítményprogramokat.”
Ezek a legnépszerűbb elektromos VW-modellek
A Volkswagen ID.4 és ID.5 páros vezeti a listát 128 900 eladott példánnyal, őket követi az ID.3 (88 800), majd az Audi Q4 e-tron és Q4 Sportback 65 700 darabbal. Negyedik helyre lépett az Audi Q6 e-tron (63 800), amely látványosan felzárkózott. Az új Škoda Elroq (60 400) máris megelőzte az Enyaqot (58 100).
A további sorrend:
Volkswagen ID.7 (55 500), ID. Buzz (42 900), Porsche Macan Electric (36 300) és Cupra Born (32 900).
Márkák szerinti rangsor: az Audi és a Škoda húzta fel az eredményeket
A Volkswagen személyautók 95 100 BEV-et adtak el, ami 7,4%-os csökkenés, ám az Audi 62 000 darabbal 58,6%-ot nőtt, a Škoda pedig 113,8%-kal emelkedett 45 600 kiszállításra. A Seat/Cupra 19 800 (+53,7%), a Porsche 14 700 (+98,2%), míg a Volkswagen Haszonjárművek 14 100 (+162,1%) elektromos modellt értékesített.
Elektromos teherautók: a Traton-csoport is rekordot döntött
A Traton-csoport, amelyhez a MAN, Scania, International és VW Truck & Bus márkák tartoznak, 800 elektromos teherjárművet értékesített, 54,9%-os növekedéssel. Az MAN eTruck különösen sikeres volt: 95,9%-kal több járművet, 290 darabot adtak el. A Scania megduplázta eladásait (80 → 160), az International 360 darabot értékesített (+26,3%), míg a dél-amerikai Volkswagen Truck & Bus stagnált 10 eladással.
Összegzés: stabil növekedés, de a kihívások maradtak
A Volkswagen-csoport továbbra is stabilan vezeti az európai elektromosautó-piacot, és világszinten is az élvonalban marad. A vállalat kiegyensúlyozott portfólióval, erős európai jelenléttel és új kínai offenzívával készül a következő időszakra. Bár a kínai visszaesés komoly kihívás, a globális trend egyértelmű: a Volkswagen-csoport sikerrel halad az elektromos átállás útján.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!