A Volkswagen e-Transporter DoKa nem hasonlít a megszokott, retró dizájnú ID.Buzz modellre. Ez a jármű egy új irányt képvisel: egy valódi munkára tervezett, elektromos platós pickup, amely a Transporter meghosszabbított alvázára épül, a Ford Transit műszaki alapjait használva.
A német piacon már konfigurálható újdonság neve a „DoKa” rövidítésből ered, ami a „Doppelkabine”, azaz dupla fülkét jelent. Ez nem csupán formai különbség: a jármű praktikumát és használhatóságát is új szintre emeli.

Impozáns méretek, praktikus raktér
A 3500 mm-es tengelytáv és 5613 mm-es hossz révén a DoKa még a népszerű Amarok pickupnál is hosszabb, közel 26 centiméterrel. Mivel az orr-rész rövidebb, a teljes többlethossz a raktér méretét növeli, így az áruszállítás és a munkavégzés is hatékonyabbá válik. A formaterv ugyan nem a látványosságra épít, de a funkcionalitás és teherbírás terén kiemelkedő.
Hat személy szállítása? Nem gond!
A kabin kialakítása igazi „crew cab” stílusú: akár hat teljes értékű ülőhelyet is kínál, így ideális brigádok szállítására is. A teherbírás 348–785 kg között alakul, amely függ a kiválasztott felszereltségtől és konfigurációtól. Ez elegendő akár egy teljes raklapnyi szerszám vagy anyag szállítására is.

Vontatásban is erős
A legtöbb elektromos haszonjárműnél komoly kompromisszum a vontatás, de a Volkswagen e-Transporter DoKa ezen a téren is meggyőző. Fékezett utánfutóval 2000 kg-os vontatási kapacitással rendelkezik, ami összevethető a Chevrolet Blazer vagy a Jeep Cherokee teljesítményével – pedig azok belső égésű motoros modellek.
Elektromos hajtás nagy nyomatékkal
Az alapkivitelű DoKa egy 100 kW-os (135 lóerős) elektromotorral érkezik, amely már álló helyzetből 415 Nm nyomatékot biztosít. A csúcsváltozatban 210 kW (280 LE) áll rendelkezésre, ami már a személyautók világában is tekintélyesnek számít. Bár az akkumulátor pontos adatait nem részletezi a Volkswagen, a legvalószínűbb forgatókönyv szerint a 64 kWh kapacitású akkupakk dolgozik benne, amely gyorstöltésre is képes.
Ár és testreszabhatóság
A Volkswagen e-Transporter DoKa indulóára nettó 52 208 euró. Továbbá számos extrával bővíthető a DoKa, amelyek segítségével különféle iparági igényekhez igazítható, legyen szó építőiparról, karbantartásról vagy városi logisztikáról.
Az elektromobilitás valódi üzenete: munkára kész
Ezzel a modellel a Volkswagen nemcsak azt üzeni, hogy az elektromos hajtás a jövő, hanem azt is, hogy az elektromos járművek komoly alternatívát jelentenek a mindennapi munkavégzéshez is. A VW e-Transporter DoKa egy új korszakot nyit meg a platós haszonjárművek világában, ahol nem a forma, hanem a praktikum, a teherbírás és a fenntarthatóság kerül előtérbe.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!