A Dacia megerősítette: jön a Duster tisztán elektromos változata

0

Dacia hivatalosan is megerősítette, hogy a jövőben tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz a Duster modell. Ezt Denis Le Vot, a márka vezérigazgatója jelentette be, ám pontos piaci bevezetési dátumot egyelőre nem közlött. A Duster a romániai gyökerű Renault-leányvállalat egyik legsikeresebb modellje, és várhatóan az elektromos változat is kulcsszerepet kap a jövőbeli stratégiában.

4×4-es hajtás tisztán elektromosan: az AmpR Small platform érkezik

A leendő elektromos Duster összkerékhajtással is elérhető lesz, és minden jel szerint a Renault 4 koncepciómodell alapjaira épül majd, amely hasonló méretű, és szintén 4×4-es hajtással mutatkozott be. Ez lesz az első olyan modell az AmpR Small (korábban CMF-BEV) platformon, amely képes összkerékhajtást nyújtani, mivel eddig ezen az architektúrán kizárólag elsőkerék-meghajtású elektromos modellek készültek.

A platform kompatibilis a korábbi CMF-B alaprendszerrel is, amelyre jelenleg a Dacia több modellje épül. Ez lehetővé teszi, hogy a belsőégésű motoros és elektromos változat ugyanazon a gyártósoron készüljön, ugyanazzal a karosszériával. A Dacia tehát nem a hagyományos meghajtás leváltására törekszik, hanem párhuzamosan kínálja majd a két hajtástípust.

Hamarosan jön a hibrid Duster és két új C-szegmensű modell is

Továbbá az Autocar értesülései szerint a harmadik generációs Duster hibrid, összkerékhajtású változata már idén bemutatkozik. Emellett a Dacia két új, C-szegmensbe tartozó modellt is piacra dob, amelyek a Duster Bigster mellett a márka portfóliójának felső kategóriáját fogják képviselni.

A várakozások szerint novemberben tartanak egy hivatalos Dacia-eseményt, ahol részletesebben is bemutatják majd a villanyosítási terveket.

Villanyos Sandero is érkezik

Már 2024 tavaszán Denis Le Vot bejelentette, hogy a következő generációs Sandero modell tisztán elektromos változatban is elérhető lesz. A Sandero a Dacia legnagyobb darabszámban értékesített modellje, az új generáció várhatóan 2027–2028 között érkezik, és a 2035-ig érvényben lévő EU-s szabályozás szerint addig még értékesíthető lesz a belső égésű motoros kivitel is.

A jelenlegi Sandero-generáció 2020 óta van piacon, és további párhuzamos futás várható az új elektromos testvérváltozattal.

Olcsó villanyautó fejlesztés alatt: jön a 18 ezer euró alatti városi Dacia

A Dacia egy teljesen új, elektromos városi kisautó fejlesztésén is dolgozik, amelyet 18 000 euró alatti áron szeretne piacra dobni. A fejlesztési ciklus mindössze 16 hónap lesz, amelyet Luca de Meo, a Renault Csoport korábbi vezérigazgatója határozott meg. De Meo mára ugyan távozott a vállalat éléről, a projekt viszont folytatódik.

Az olcsó villanyautó a Renault elektromos Twingo alapjaira épül, és várhatóan 2000 euróval olcsóbb lesz annál. Denis Le Vot már egy előzetes dizájntervet is megosztott, amely szerint a modell a Daciára jellemző szögletes, robusztus formavilágot kapja.

Több hatótáv, jobb töltési sebesség, modern technológia

A leendő városi elektromos modell körülbelül 1000 euróval drágább lesz, mint a jelenlegi Dacia Spring, amely 16 900 eurós áron kapható. Cserébe viszont modernebb technológiát kínál.

A jelenlegi Spring WLTP-hatótáva 225 kilométer, a teljesítménye pedig 33 és 48 kW között mozog, akkupakkja 26,8 kWh kapacitású. Villámtöltésre legfeljebb 30 kW-tal képes, ami az új modellnél várhatóan jelentősen magasabb lesz. A Twingo E-Tech Electric, amelyre az új Dacia-modell épül, körülbelül 300 km hatótávot és gyorsabb töltési lehetőséget ígér.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!