Kínai elektromos autók készülhetnek Ausztriában

0

kínai Xpeng és GAC elektromos autómárkák új stratégiát alkalmazhatnak az Európai Unió által kivetett vámok elkerülésére. A Magna Steyr ausztriai üzeme válhat az összeszerelési központtá, ahol az elektromos autókat helyben állítják össze, így csökkentve az importköltségeket.

büntetővámok miatt az ázsiai gyártóknak új stratégiát kellett kidolgozniuk, mivel az európai jelenlét fenntartása egyre költségesebb lett. Az egyik lehetőség egy saját európai gyártósor kiépítése, azonban ez rendkívül költséges és időigényes. Az alternatív megoldás a bérgyártás, amely lehetőséget biztosít az EU-s vámok csökkentésére.

Xpeng és GAC – Európai terjeszkedés bérgyártással

Az osztrák Kleine Zeitung szerint a Magna Steyr már tárgyalásokat folytat az Xpeng és a GAC vállalatokkal, hogy azok elektromos autóikat Ausztriában szereljék össze. Bár a Magna még nem erősítette meg hivatalosan a hírt, a grazi üzem várhatóan már júniusban megkezdheti a gyártást.

Az Xpeng G6 és G9 modellek már jelen vannak Európában, míg a GAC az Aion V SUV-val próbál betörni a piacra. Egyelőre nem világos, hogy pontosan mely modellek gyártása indulhat meg az osztrák üzemben, azonban az biztos, hogy kezdetben kis volumenű összeszerelésről van szó, amely nem igényli a gyártósorok teljes átalakítását.

Hogyan segíthet az SKD gyártási stratégia?

A kínai autógyártók egy speciális exportstratégia, az SKD (semi-knocked-down) segítségével csökkenthetik a vámokat. Az SKD lényege, hogy az autókat részben összeszerelve exportálják, majd az európai célállomáson fejezik be a gyártást.

Mivel az EU vámrendszere más tarifát alkalmaz az autóalkatrészekre, mint a teljes járművekre, ezzel a módszerrel jelentősen csökkenthetők az importköltségek. Az Xpeng számára ez különösen jelentős megtakarítást jelentene, hiszen jelenleg az autóikra 31,3%-os vámot kellene fizetniük az Európai Unióban.

Mit nyer a Magna Steyr?

Magna Steyr számára is előnyös lehet a kínai márkák megjelenése, hiszen a gyártási volumenük csökkenő tendenciát mutat. Tavaly csak 71 900 autót gyártottak, míg 2023-ban ez a szám 105 000 volt. A Jaguar már befejezte az I-Pace gyártását, és a BMW-vel, valamint a Toyotával kötött szerződések is lejárnak 2026-ban, így az új partnerek segíthetnek stabilizálni az osztrák üzem jövőjét.

Mi várható a következő hónapokban?

Bár a Magna és a kínai autógyártók közötti hivatalos megállapodás még nem született meg, az osztrák lapértesülések szerint már júniusban megindulhat a gyártás Grazban. Ha a projekt sikeres lesz, az Xpeng és a GAC könnyebben bővítheti európai jelenlétét, és tovább csökkentheti az elektromos autók árát a régióban.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!