A Toyota Motor Europe (TME) stratégiai együttműködést kötött a Hydrogen Refueling Solutions (HRS) és az ENGIE vállalatokkal, hogy gyorsabb, költséghatékonyabb és szélesebb körben elérhető hidrogéntöltő infrastruktúrát hozzanak létre Európában. Az új Twin Mid Flow technológia bevezetésével a hidrogéntöltő állomások telepítése olcsóbbá válik, miközben a tankolási idő jelentősen lerövidül.
A projekt célja, hogy hozzájáruljon az alternatív üzemanyag-infrastruktúráról szóló uniós rendelet (AFIR)célkitűzéseinek teljesítéséhez, amely szerint 2030-ra a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) mentén 200 kilométerenként nyilvánosan elérhető hidrogéntöltő állomások épüljenek. Ez az intézkedés Magyarországon az M0, M1, M2, M3, M5 és M7 autópályákat érinti, ami hatalmas lökést adhat a hidrogénhajtású járművek elterjedésének.
A fejlesztések révén a személyautók és a tehergépjárművek ugyanazon az állomáson tankolhatnak majd, így a töltési infrastruktúra hatékonyabbá válik. A 40 tonnás teherautók számára 600 kilométernyi hatótávhoz mindössze 8 perces tankolási idő szükséges, míg 900 kilométerre elegendő hidrogént 12 perc alatt lehet majd feltölteni.
A hidrogéntöltési infrastruktúra egyik fő kihívása, hogy a jelenlegi rendszerek külön töltőegységeket igényelnek a személyautók és a nagyobb járművek számára. A Twin Mid Flow technológia ezt a problémát egy nagyobb áramlású, kettős fúvókás rendszerrel oldja meg, amely lehetővé teszi, hogy a nehézgépjárműveket kevesebb mint 10 perc, a könnyűgépjárműveket pedig kevesebb mint 5 perc alatt feltöltsék.
Ez az innováció jelentősen csökkenti a töltőállomások telepítési költségeit, elősegítve az infrastruktúra gyorsabb kiépítését. Az új generációs állomások a RHeaDHy projekt keretében kapnak támogatást, amelyet az Európai Unió finanszíroz.
A Toyota, amely élen jár a hidrogénhajtású járművek fejlesztésében, tesztjárművet és Twin Mid Flow technológiával felszerelt teherautót biztosít a projekt számára. A Hydrogen Refueling Solutions és az ENGIE pedig az új generációs hidrogéntöltő állomások fejlesztésén dolgozik, amelyek tesztüzeme 2025 negyedik negyedévében kezdődik.
A Toyota ezzel a kezdeményezéssel ismét megerősíti szerepét a fenntartható mobilitás és a hidrogénhajtás elterjedésének előmozdításában, miközben egy gyorsabb és költséghatékonyabb infrastruktúra kiépítésével támogatja a zéró emissziós közlekedést Európa-szerte.
„A hidrogén ökoszisztémák növekedéséhez való hozzájárulás érdekében a Toyota már most is együttműködik olyan üzleti partnerekkel, akik fejlett üzemanyagcellás rendszereinket használva a széndioxid-kibocsátás mentes alkalmazások széles körét újítják meg. A Twin Mid Flow technológia kifejlesztése a következő lépés a hidrogén ökoszisztémák növekedésének ösztönzésére tett erőfeszítéseinkben. Izgatottan várjuk ezt az új partnerséget.” – avat be Thiebault Paquet, a Toyota európai K+F alelnöke.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!