A Volkswagen-csoport kis méretű elektromos autóinak előszériás gyártása idén indul el a spanyolországi Martorell üzemben, még a Cupra Raval és a VW ID.2 sorozatgyártásának 2026-os kezdete előtt. Bár a vállalatcsoport továbbra is tartja az eredeti ütemtervet, a gyártási mennyiségeket láthatóan átszervezte.
Az európai elektromos autók értékesítésének adhat új erőt az a törekvés, miszerint a 25 000 euró környéki, kisebb méretű elektromos autók gyártásába fogna bele egyre több autómárka. A Renault már megtette amit kell, kézzelfogható darabok kezdtek el az utakra kerülni a nagy sikerek elé álló Renault 5 elektromosan újjászületett változatából. A siker pedig már most garantál. A kíváncsi szemek innen már a másik nagy gyártóra, a Volkswagen Groupra vetülnek. Ugyanis a csoport szintén belengette a terveket a témára, ezek a Volkswagen ID.2 és a Cupra Raval.
Az dolgok jelen állása szerint mindkét modell sorozatgyártása 2026-ban indulhat és a jelek szerint a Csoport nem is nagyon tervezi esetlegesen előbbre hozni a gyártást. Van idejük felkészülni és spanyol lapértesülések szerint a martorelli üzem már el is kezdte a gyártósorok átalakítását. A Seat áthelyezte az Ibiza és Arona modellek gyártását a hármas sorra, míg az 1-es sor fogja az új elektromos modelleket készíteni. Az átalakítás még ez év folyamán befejeződik, és megkezdődött az előszéria gyártása. A sorozatgyártásra való átállást ezután 2026-ra tervezik
Modellek és az azokat gyártó üzemek helyszíne szempontjából az alábbi a felállás a jelek szerint: Az újdonságok a Martorell és a Navarra melletti üzemekben készül majd, a gyártás beindítását követően pedig a Cupra Raval és a Skoda Epiq sorozatgyártása a tervek szerint 2026 márciusában kezdődik. A VW ID.2 néhány héttel, a VW ID.2 X pedig körülbelül három hónappal később indulna útjára. A gyártási darabszámok tekintetében is vannak már infók. A WV Csoport ragaszkodik ahhoz a célhoz, hogy évi 500 000 darabot gyártson Martorellben és 300 000 darabot Navarrában az új modellekből, mert ez a szint szükséges az eszközölt befektetések megtérüléséhez.
Az új modellekhez már erősebb és hatékonyabb prést szereltek be a karosszéria-műhelybe, és üzembe helyezték a VW-Csoport első, teljesen elektromos festékszárító kemencéjét. A vállalat az akkumulátor-összeszerelés terén is előre lépésről számolt be. A Seat Spanyolországban nagy erőfeszítéseket akar tenni, hogy előmozdítsa az elektromobilitást – ahol az elektromos autók értékesítése elmarad a többi európai piactól. Az országban nagyjából csak 5 százaléka elektromos az újonnan eladott személyautóknak.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!