A kínai CATL bemutatta legújabb „Panshi” névre keresztelt EV-platformját, amely egyetlen feltöltéssel akár ezer kilométeres hatótávot biztosít. A platform egyik legnagyobb előnye, hogy jelentősen lerövidíti a járművek sorozatgyártásához szükséges időt, így gyorsabb piacra lépést tesz lehetővé. Az innováció középpontjában a biztonság és a költséghatékonyság áll, miközben új távlatokat nyit mind a prémium autógyártók, mind a feltörekvő elektromosjármű-márkák számára, ezzel tovább formálva az EV-ipar jövőjét.
A CATL állítása szerint a platform képes elviselni egy 120 km/h sebességű frontális ütközést anélkül, hogy tűz keletkezne vagy robbanás történne. Továbbá az alvázba integrált akkumulátor egyetlen feltöltéssel körülbelül ezer kilométeres hatótávot biztosít. Emellett a CATL kiemelte, hogy a platform alkalmazása jelentősen lerövidíti az autók tömeggyártásához szükséges időt, a szokásos 36 hónapnál hosszabb időszakról 12-18 hónapra. Az új technológiáról a Reuters számolt be.
A „Panshi” (szikla) névre keresztelt új EV-platformot a CATL kifejezetten prémium autógyártók számára fejlesztette, akik céljaik között szerepel a fejlesztési idő lerövidítése és a költségek csökkentése. Ni Jun, a CATL gyártási igazgatója hangsúlyozta az innováció egyedülálló teljesítményét: „Eddig egyetlen új energiaforrás-alapú jármű sem vállalkozott arra, hogy szembenézzen egy 120 km/h sebességű frontális oszlopteszttel ilyen extrém ütközési körülmények között.” Összehasonlításképpen, a Kínai Új Autók Minősítési Programja által végzett frontális ütközési tesztek jellemzően mindössze 56 km/h sebességgel zajlanak, ami rávilágít a Panshi platform által elért mérföldkő jelentőségére.
A CATL elnöke, Robin Zeng novemberben a Reutersnek adott interjújában elárulta, hogy a „Panshi” projekt drasztikusan csökkentheti egy új elektromos jármű fejlesztési költségeit, akár milliárd dollárokról mindössze 10 millió dollárra. Ez az innováció lehetővé teheti, hogy egy kisebb EV-gyártó már évi 10 000 autó eladásával nyereségessé váljon. Ezáltal az iparág kapui megnyílhatnak azok előtt a gazdaságok előtt, ahol eddig nem volt hagyományos autógyártó jelenlét, és lehetőséget kínálnak új EV-szereplők megjelenésére. Zeng hozzátette, hogy a CATL már bemutatta a „Panshi” technológiát a Porsche-nak egy lehetséges luxus-EV fejlesztése kapcsán, valamint az Egyesült Arab Emírségek befektetőinek, akik egy helyi elektromosjármű-márka elindításán dolgoznak.
A CATL 2020 óta fejleszti azokat az EV-platformokat, amelyeknél az akkumulátort közvetlenül az alvázba integrálják. Az elmúlt két évben olyan autógyártókkal alakított ki stratégiai partnerségeket, mint a Vinfast, a BAIC és a Neta, hogy közösen dolgozzanak modellek fejlesztésén ezen az innovatív platformon.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!