A Volkswagen Csoport és az Audi problémái a kínai elektromos autós piacon nem mostanában kezdtek megjelenni. Ennek kiváló példája, hogy az ingolstadti márka 2022-ben jelentette be: kínai technológiát fog vásárolni és alkalmazni, leginkább a dedikáltan kínai piacra szánt elektromos modellek megépítéséhez. Ez a német márka az Audi, a technológiai partnerük pedig a SAIC, akikkel nem mellesleg már sok éve tart a közös munka, az elektromos autókon túl egyaránt.
Az együttműködési megállapodást aztán idén májusban alá is írta az Audi és a SAIC, ezzel jogilag is jóvá lett hagyva a közös munka, aminek úgy tűnik, hogy meg is érett az első gyümölcse. Az Audi és a SAIC vegyesvállalat vezetője Fermín Soneira lett, aki egy LinkedIn posztjában akkoriban azt írta, hogy a közösen tervezett és majd gyártásba küldendő első elektromos autót novemberben tervezi bemutatni az Audi Kínában. Az első modell után pedig további két elektromos modellt fognak bemutatni, így mind a három a B és C méretszegmensekben várhatunk valami újdonságot.
Az együttműködés bejelentése óta az egyik legfontosabb kérdés az, hogy az Audi vajon milyen néven fogja bemutatni ezeket az autókat Kínában, illetve hogy a közös munka eredménye méltó lesz-e a négykarikás logóra. Nos, a választ megtaláljuk a legújabb sajtóanyagban: az új közös márka neve AUDI lett, a híres logó nélkül, de mind a négy betű naggyal írva, jelezve a testvérmárkához való kapcsolódást és az attól való megkülönböztetést. A Kínában alapított és az ottani piac igényeire szabott márka és autói mindkét világ legjobbjait képviseli – az összetéveszthetetlen Audi DNS találkozik a kínai innovációkkal.
Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az autóipar történetének legnagyobb átalakulásán megy keresztül. Kínai partnerkapcsolatainkkal döntő szerepet játszunk ebben az átalakulásban. Ugyanakkor a kínai prémium ügyfelek különböznek nemzetközi partnereiktől, és más elvárásaik is vannak.” Az együttműködés első tanulmányautója is bemutatásra került, ez lett az AUDI E koncepció.
Az AUDI E koncepcióautót német és kínai szakértők közösen fejlesztették ki és a sajtóanyag szerint ezen keresztül betekintést nyerhetünk a tervezett három modell formavilágába, melyeket a jövő évtől folyamatosan be is fognak mutatni.
A tanulmányautó 4870 mm hosszú, 1990 mm széles és 1460 mm magas, valamint 2950 mm a tengelytávja. Az autónak otthont adó platform neve Advanced Digitized Platform lett. Az az első és a hátsó tengelyen elhelyezett két villanymotor 570 kW összteljesítményt és 800 Nm-t ad le. A jellegzetes Audi quattro négykerék-hajtással együtt ez 3,6 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-100 km/h-s gyorsulást. A koncepcióautó 100 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely 700 km-es hatótávolságot tesz lehetővé (CLTC szerint), illetve az architektúra 800 V-os feszültséget használ.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!