64 százalékkal zuhant a Volkswagen nyeresége

0

A Volkswagen nyeresége 64 százalékkal zuhant a harmadik negyedévben, és a vállalat fő márkája is alig hoz nyereséget. Ebben a helyzetben a VW és az IG Metall megkezdte a következő tárgyalási fordulót a vállalat kollektív szerződéséről. Mindemellett Arno Antlitz, a VW pénzügyi igazgatója továbbra is ragaszkodik milliárdos megtakarításokhoz.

Tovább gyűrűzik a Volkswagen történetének talán legsúlyosabb pénzügyi válsága, hiszen itt most már nem csak arról van szó, hogy nem fogynak olyan jól az autóik, de a vállalat története során először jutott oda a dolog, hogy gyárbezárásokkal kell szembesülni. Ez rendkívül kellemetlen, de a szomorú az egészben, hogy számos vezető a legfelsőbb körökből már régóta figyelmeztetett a bajra.

Baj pedig van bőven, legutóbbi cikkem is ezt a problémát taglalja, aminek értelmében a legjobb esetben is legalább 3 Volkswagen üzem kerül bezárásra, és nem csak a kisebb üzemeknek kell veszélyben érezniük magukat. Mint ismert, eddig két ilyen létesítmény esetében már igen komoly viharfelhők gyülekeznek, ezek Osnabrück és Drezda. A hírek fényében pedig akár valamelyik nagyobb gyár dolgozóinak is készülniük kell a bajra.

Amiről azonban vannak már konkrétumok, hogy a Volkswagen a költségek csökkentése terén milyen elképzelésekkel állt elő. A Volkswagen nyeresége 64 százalékkal zuhant a harmadik negyedévben, vagyis már maga az alapmárka Volkswagen is alig nyereséges. Így az adózott eredmény 1,58 milliárd euróra esett vissza, miközben a forgalom 0,5 százalékos (78,5 milliárd eurós) visszaeséssel szinte változatlan maradt. A folyó évben a forgalom kismértékben 237,3 milliárd euróra is emelkedett, míg az üzemi eredmény 21 százalékkal 12,9 milliárd euróra esett vissza. A VW Passenger Cars alapmárka üzemi haszonkulcsa a harmadik negyedévben mindössze két százalék volt. A VW a negyedéves nyereség csökkenését „jelentős, összesen 2,2 milliárd eurós szerkezetátalakítási kiadással” indokolja. Ezek főként végkielégítések, mivel a VW csökkenteni akarja dolgozói létszámát és az Audinál is függőben vannak ilyen kifizetések (lásd brüsszeli üzem). Csak az Audinál összesen 1,2 milliárd eurós kiadást könyveltek el a közelgő üzembezárással kapcsolatban.

Ennek fényében a VW és az IG Metall megkezdte a tárgyalások következő fordulóját a vállalat kollektív munkaszerződéséről. Arno Antlitz, a VW pénzügyi igazgatója ragaszkodik a milliárdos megtakarításokhoz. Sem Kínában, sem Európában nem engedheti meg magának a VW, hogy versenykörnyezetben árat emeljen a további bevételek megszerzése érdekében. Az egyetlen lehetőség tehát az amúgy is magas fix költségek csökkentése, azonban Anlitz egyelőre nem árult el konkrétumokat még. Az azonban biztos, hogy decemberben lesz igazán paprikás a helyzet, hiszen akkor érnek véget a vállalatot kötelező béralkuk, vagyis, jogukban áll majd kisebb bért ajánlani a továbbiakban.

Az azonban kitűnik a számokból, hogy a tisztán elektromos modellek megrendelései csaknem megkétszereződtek az utóbbi időszakban és a plug-in hibridek (például a Passat és a Tiguan) iránti kereslet is növekszik, így talán az EU szén-dioxid kvótái miatti büntetések nem lesznek számottevőek.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!