A Citroën bemutatta a tisztán elektromos C5 Aircross-t

0

A Stellantis márkája, a Citroën, a Párizsi Autószalonon koncepcióautóként mutatta be a közelgő C5 Aircross-t, amely teljesen elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz. Az autószalonon a megújult ë-C4 és ë-C4 X modellek is kiállításra kerültek, emellett a Citroën előzetest adott az új generációs Ami kisautójáról is.

A Párizsi Autószalonon bemutatott Citroën C5 Aircross Concept számos olyan dizájnelemet tartalmaz, amelyeket gyakran látni hasonló „show” autókon. Jelenleg azonban nem világos, hogy az egyedi, feltűnő felnik, a rendkívül kiszélesített kerékjárati ívek, vagy a karosszériával egy síkban illeszkedő ajtókilincsek bekerülnek-e a sorozatgyártásra érett verzióba.

Viszont a C5 Aircross Concept tartalmaz olyan elemeket is, amelyek valószínűleg a jövőbeni gyártási modellben is megjelennek. Ilyen például az új Citroën dizájnyelv, amely magában foglalja a megújított logót és egy olyan fényszóró-dizájnt, amely már az ë-C3 modellnél is látható. A rövid túlnyúlásokkal, enyhén laposabb motorháztetővel és meredek hátsó résszel kialakított arányok, amelyek nagyobb belső teret biztosítanak, szintén változatlanok maradnak a sorozatgyártott modellen. „A dizájn a fölösleges részletek elhagyásával az alapvető dolgokra koncentrál, miközben hangsúlyozza az új márkaidentitást és a modern hangulatot” – írja le a Stellantis az új koncepcióautót. „A 4,65 méteres hosszúságával az autó új arányokat mutat be, és bőséges helyet kínál a belső térben.”

Az elektromos Citroën C5 Aircros az STLA Medium platformra épül. A Peugeot e-3008 vagy az Opel Grandland Electric műszaki adatai alapján sejthető, hogy mire lehet számítani. A csúcsverzió valószínűleg egy 97 kWh-s akkumulátort használ majd, amellyel akár 700 kilométeres hatótávot is elérhet a C5. Továbbá egy olcsóbb, 73 vagy 82 kWh-s akkumulátorral szerelt változat is felkerülhet a Citroën árlistájára.

A márka új dizájnyelve az ë-C4 és ë-C4 X sorozat ráncfelvarrásában is központi szerepet játszik. Mindkét modell eleje átalakult, és beépítették az új logót és márkaidentitást. „A C4 esetében a hátsó rész is megújult, nagyobb tisztaságot és karaktert kölcsönözve, míg a C4 X megtartja a már vonzó fastback stílusát” – nyilatkozta a Citroën.

A hajtástechnológia változatlan maradt: továbbra is a jól ismert 100 kW-os villanymotor található az elektromos C4-ben egy 50 kWh-s akkumulátorral, amely 355 kilométeres WLTP hatótávot biztosít.

A Párizsi Autószalonon a márka az Ami negyedik évfordulóját is ünnepelte. Ennek keretében előzetest mutattak be a szubkompakt autó új elülső dizájnjáról, amelynek célja, hogy „érettebb és barátságosabb” megjelenést kölcsönözzön az Aminek. Az új generáció várhatóan 2025-ben érkezik, és a tervezők egy „kalandos” változattal is előálltak. Az Ami Buggy Vision koncepció egy folyékony vonalvezetésű modell, amely karakteres, szórakoztató, és vízi szabadidős tevékenységekhez is ideális. Ugyanakkor a Citroën még nem erősítette meg, hogy az Ami Buggy Vision sorozatgyártásba kerül-e.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!