Egy tisztán elektromos autó esetében, legyen az bármennyire drága, vagy új technológiával felvértezett, manapság még az a legfontosabb kérdés, hogy mennyit megy el egyetlen töltessél. A helyzet nagyon sokat javult az elmúlt néhány évben, ami köszönhető egyrészt a technológia fejlődésének (nagyobb energiasűrűség), valamint az árak csökkenésének. Ezek együttesen ma már azt eredményezik, hogy egy beugró szintű elektromos autó gyomrában is 40-50 kWh akkukapacitás lapul. A BEV-kategória tetején pedig már a 100 kWh környéke az alap.
Ez utóbbi esetében szinte gyerekjáték a 4-500 km kihozása egyetlen töltésből, de ennek ellenére még mindig sok leendő vásárló fejében ott motoszkálhat a tudat, hogy nem lesz elég arra mindez, amire ő használná az elektromos autót. Bár mostanában nem jellemző, de létezik erre egy finomabb megoldás is, mint egy komplett belsőégésű hajtáslánc bepakolása a motortérbe (PHEV). Mindez pedig a hatótávnövelő benzinmotor beépítése. Ennek nagy mestere volt a BMW i3 és annak Rex változata, amiben tulajdonképpen egy BMW motorkerékpár blokkja lett beépítve ami ugyan közvetlenül nem száll be a meghajtásba, csupán generátorként termeli az áramot az akkupakk számára.
A BMW-n kívül nagyon nem is erőltette senki ezt a megoldást, pedig bizonyos szempontok szerint vizsgálva igenis lenne értelme az ilyen megoldásoknak. Meglepő módon a Mercedes-Benz is kísérletezett egészen mostanáig egy ilyen lehetőség implementálásán, méghozzá az EQS esetében. Erről az Autocar magazin írt nemrég. Bár az EQS dedikáltan tisztán elektromos autónak épült meg, a márka mégis eljátszott a gondolattal, hogy miként lehetne egy hatótávnövelő kis benzinmotort belepréselni a technikába. Az EQS-ben állítólag az „M254”-es motor két hengeresre csonkolt változata került volna.
A fenti cikk szerint ez az 1 literes, turbós benzinmotor került volna beépítésre, csakis generátor jelleggel. Állítólag már tesztek is voltak kész prototípusokkal, de aztán a vállalat felfüggesztette ezeket a folyamatokat. A Mercedes egyik bennfentese szerint a program elengedése mögött az áll, hogy a döntéshozók szerint többe kerülne az egész megvalósítás, mint amennyit nyerni lehetne rajta. Azaz nem érte meg foglalkozni vele. Illetve a kis benzinmotor, a hozzátartozó technika és az üzemanyagtartály csak tovább növelte volna az amúgy sem túl könnyű autó tömegét. Főleg úgy, hogy a Mercedes a napokban mutatta be az EQS frissített változatát, ami még a 800 kilométeres (WLTP) hatótávot is tudja.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!